SİTEDE PAYLAŞIMDA BULUNMAK İÇİN LÜTFEN ÜYE OLUNUZ


Gönderen Konu: Galiba muhabbet kuşumun anüsünde gariplik var  (Okunma sayısı 532 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

07 Mayıs 2018, 07:49:49
Okunma sayısı 532 defa

Mehdi KAYGUSUZ

  • Yeni-1-Üye

  • Çevrimdışı
  • *

  • 8
Arkadaşlar daha önce köpek sahibiydim köpeğim yaşından dolayı öldü. hayvanlara karşı büyük sempatim var bende hem bakması daha kolay olur diye petshopdan erkek yavru bir muhabbet kuşu istedim şuanda bakıyorum ilk eve getirdiğim gün kuşu ürkütmeden masama koydum ve sadece konuşarak iletişim kurdum ben konuştukca tepki vermeye başladı ertesi gün ise kafese elimi koydum ve kuşu ürkütmeden yanaklarının altından sevmeye başladım ertesi gün kafeste elime alıştırdım ondan sonraki gün ise kuşu saldım şuan aramız pek iyi yaklaşık bir ay oluyor. max 2-3 aylık bir erkek muhabbet kuşu strese sokmamaya calısıyorum ve aynı zamanda bolca ilgileniyorum ancak bugun fark ettim anus kısmındaki tüyler azalmış ve hafif ıslak gibi duruyordu fotoğrafını çekip yüklesem kuşlardan anlayan birisi yardımcı olabilir mi *bende merak ettim bir şey olabilir diye araştırdım ama internette pek bilgiye ulaşamadım genelde yumurta sıkışması veya kanser ile ilgili şeylere denk geldim tabi böyle olunca kuşum dişi değil erkek ve tek başına yumurta ile ilgisi olamdığını fark ettim ama ikinci olay beni korkutuyor 1 ay olmasına rağmen kuşuma çok alıştım bu arada kuşum kabız değil internetten edindiğim bilgilere göre dışkısı gayet sağlıklı.


07 Mayıs 2018, 15:45:49
Yanıtla #1

Hakan YAMAN

  • Bronz-2-Üye

  • Çevrimiçi
  • ****

  • 325
    • Grafik Tasarım
Kuşunuz ishal olmuş. İshalin pek çok sebebi olabilir. Bozuk küflü yemler, kuşun cereyanda kalması, temiz olmayan suluk ve yemlik ve kafes malzemeleri, kafes tabanının yetersiz değiştirilmesi ve başka bakteriyel sebepler gibi..
Grafik Tasarımı Uzmanı/Öğretmeni
www.hakanyaman.net
Hobici
İZMİR

07 Mayıs 2018, 15:52:52
Yanıtla #2

Mehdi KAYGUSUZ

  • Yeni-1-Üye

  • Çevrimdışı
  • *

  • 8
siteden ve youtubedekı videoları ızleyerek farkına vardığım %100 kesin olan kuruluk hastalığına yakalanmış.
vitaminlerini veriyorum mazgal var 2 gunde bir kafesin tabanını temizliyorum gaga taşı da var arada yumurta maması yapıyorum her gun suluğunu, yemliğini temizliyordum ona rağmen hastalanmış şimdi trıflucan alıcam şırıngayla tedavi etmeye çalışacağım umarım çabucak iyileşir.

07 Mayıs 2018, 17:53:38
Yanıtla #3

Hakan YAMAN

  • Bronz-2-Üye

  • Çevrimiçi
  • ****

  • 325
    • Grafik Tasarım
:) kuruluk olur mu hiç ya vermeyin triflucan falan. İç mantar için verilir o. Kuruluk çeşitli sebeplerden dolayı kuşun zayıflayıp sonunda ölmesine denir. Böyle yaparsanız öleceği yoksa da öldürürsünüz kuşu.
Grafik Tasarımı Uzmanı/Öğretmeni
www.hakanyaman.net
Hobici
İZMİR

08 Mayıs 2018, 21:13:17
Yanıtla #4

Mehdi KAYGUSUZ

  • Yeni-1-Üye

  • Çevrimdışı
  • *

  • 8
hocam açık konuşayım ilk defa kuş besliyorum veterinere götürdüm ben kuşlardan anlamıyorum kuşu aldığınız kuşcuya sorabilirsiniz dedi ben aldığım kuşcuda hiç güven veren birine benzemiyor internetten araştırma yaptım  kuruluk belirtisi olarak göğüs kesmiği sivri şekilde ele çok batıyor  ve göğüsündeki deri mor bir halde ve çok hareketsiz  bunlar mevcut kuşum'da iştahı pek yok ne etrafımda kuşdan anlayan birileride  yok ne yapmalıyım bilemedim.

08 Mayıs 2018, 22:48:01
Yanıtla #5

Hakan YAMAN

  • Bronz-2-Üye

  • Çevrimiçi
  • ****

  • 325
    • Grafik Tasarım
Siz öncelikle bi sade aspur alın (kanarya yemi) herhangi bir petshoptan. Ancak kuru ve taze olmasına dikkat edin alırken. Kuşun yemliklerdeki tüm yemleri çıkarın kafesi önce bi güzel dezenfekte edin sonra kuşa 3 gün boyunca sadece sade aspur verin bakalım popo kısmına ki ıslaklık geçecek mi görelim.  Kuş yem kırabiliyor değil mi? Kuşun dışkı fotoğrafları var mı kuşun kafesteki genel duruşunun fotoğraflarını da görelim bu arada bakteriyel bir şey mi var başka bir şey mi bir anlamaya çalışalım. Kuşun yaşı hakkında bilgi edinelim.

Kuşunuzun kafesinin cereyan noktasında olmadığına emin olun. İshal olan kuşların vücut ısıları düşer kafesi ılık tutmak için üzerini kısmen hava alan bir şeyle örtebilirsiniz.
Grafik Tasarımı Uzmanı/Öğretmeni
www.hakanyaman.net
Hobici
İZMİR

09 Mayıs 2018, 02:13:34
Yanıtla #6

Mehdi KAYGUSUZ

  • Yeni-1-Üye

  • Çevrimdışı
  • *

  • 8
salonda duruyor pencere ve kapılar kapalı ortam 20 derece ve ayrıyetten kaloriferin yanına koydum üşümesin diye







09 Mayıs 2018, 02:24:23
Yanıtla #7

Mehdi KAYGUSUZ

  • Yeni-1-Üye

  • Çevrimdışı
  • *

  • 8
Siz öncelikle bi sade aspur alın (kanarya yemi) herhangi bir petshoptan. Ancak kuru ve taze olmasına dikkat edin alırken. Kuşun yemliklerdeki tüm yemleri çıkarın kafesi önce bi güzel dezenfekte edin sonra kuşa 3 gün boyunca sadece sade aspur verin bakalım popo kısmına ki ıslaklık geçecek mi görelim.  Kuş yem kırabiliyor değil mi? Kuşun dışkı fotoğrafları var mı kuşun kafesteki genel duruşunun fotoğraflarını da görelim bu arada bakteriyel bir şey mi var başka bir şey mi bir anlamaya çalışalım. Kuşun yaşı hakkında bilgi edinelim.

Kuşunuzun kafesinin cereyan noktasında olmadığına emin olun. İshal olan kuşların vücut ısıları düşer kafesi ılık tutmak için üzerini kısmen hava alan bir şeyle örtebilirsiniz.
en fazla 2 günde bir kafesini sıcak suyla temizliyorum haftada bir ise temizledikten sonra kafeste parazit oluşumuna engelm olmak için ise sprey sıkıp 15 20 dk kapalı alanda kafesi bekletip sonra su ile yıkayıp kafesi kurutup kuşu öyle kuruyorum şuan bildiğim yapılması gereken önlemler bu var haftada bir suyuna vitamın koyuyorum ve vıtamınlı suyu ertesıgun değiştirip 1-2 sonrada bebek maması yumurta havuc irmik mısır unu ekleyerek mama yapıyorum 7-8 saat bekletip kalan mamayı çöpe atıyorum kalamar kemiği ve kuş  taşıda koymam gerekliymiş onuda yarın temin edicem başka bir şey yapmıyorum kuşu korkutacak canını yakacak bir şeyde yapmıyorum geldiğinden beri çok sakin uysal ve bizlerle iletişimide gayet  başarılı bizlerden urkmuyor korkmuyor odada uçması için saldığımızda herhangi bir yere çarpmadı her gün 15 20 dakika odaya salıyorum ve sabahları kafeste biraz haraket edıyor ötüyor ama saat 11'den sonra tamamen sesiz ve haraketsiz olduğu yerden kıpırdamıyor kafesten çıkmakta ıstemıyor kafese elımı koyuyorum parmaklarıma cıkıyor ama dışarı cıkarttığımda dırek kafesıne  kendiliğinden gidiyor. Biraz geç oldu çalışıyordum ancak vakit bulabıldım bilgisayara bakmaya birazda uzunca yazdım sormak ıstedığınız bir soru olursa sorabilirsiniz dikkatlice izliyorum kuşu bakalım ınsallah önemlir bir şey yoktur ilaçıda alıp hemen başlamak ıstemedım biraz bekleyecegım bu haftayı en azından bakalım kuşun tepkilerine ne olacak umarım ciddi bir şey değildir.

09 Mayıs 2018, 09:03:12
Yanıtla #8

Hakan YAMAN

  • Bronz-2-Üye

  • Çevrimiçi
  • ****

  • 325
    • Grafik Tasarım
Kafesi ayda bir kez yıkayın. Sıcak suyla değil kloraklı suyla yıkayın. Çok iyi durulayın klorak artığı kalmasın. Kafes tabanında mutlaka a4 kağıt kullanın. Bu a4 kağıdı en az haftada 1 olacak şekilde düzenli olarak yenileyin. Sıcak su tek başına bakterileri öldürmeye yetmez. Bakteriyi öldürecek sıcak suya siz elinizi sokup yıkayamazsınız kafesi. Belki de iki günde bir kafes yıkanınca nemli falan kalıyorsa kuş üşütmüş olabilir. Kuş 7-8 aylık gibi görünüyor ama fotoğrafın açısından ve flashtan dolayı yanılıyor olabilirim. Erkek. Kafa bölgesini gözleri alacak şekilde yan ve flashsız çekerseniz yaş konusunda daha iyi tahmin yapmaya çalışırım. Toparlarsak kuş bakmak çok kolaydır eğer dediğiniz gibi cereyan yoksa kafesi de iki günde bir yıkamayın ki nemli kalmasın. Yeminiz açık yem ise bayat yem veriyor olabilirsiniz ishal bu yüzden de olabilir. Yem değiştirin kapalı paket deneyin. Zaten kapalıysa marka değiştirin. Ancak şu önümüzde ki 3 gün boyunca yalnızca sade aspur verin içerisinde başka yem olmadan. Kuş ne zamandır ishal? Dışkısı normal görünüyor. Ama popo kısmına ki ıslaklığın çözülmesi gerek.
Grafik Tasarımı Uzmanı/Öğretmeni
www.hakanyaman.net
Hobici
İZMİR

09 Mayıs 2018, 18:25:39
Yanıtla #9

Mehdi KAYGUSUZ

  • Yeni-1-Üye

  • Çevrimdışı
  • *

  • 8
hocam çok sağolun büyük bir hata yapıp bilinçsiz ilaç kullanıcaktım. Hobici biriyle tanıştım kuşumu gösterdim çok önemli bir şey değilmiş ishal olmuş sızın önerdiğiniz yemden önerdi çabucak toparlar kendini dedi evham yapmışım ilk defa kuş beslediğimi kuşlar hakkında bilgim olmadığını söyledim sağolsun yardım etti.
Tekrar teşekkür ederim yardımlarınız için.

09 Mayıs 2018, 21:41:20
Yanıtla #10

Hakan YAMAN

  • Bronz-2-Üye

  • Çevrimiçi
  • ****

  • 325
    • Grafik Tasarım
Rica ederim çok geçmiş olsun. Siz ishalin neyden kaynaklandığını bulmaya çalışın ki bir daha tekrarlamasın. Önceki mesajımda bir kaç sebepten bahsetmiştim.
Grafik Tasarımı Uzmanı/Öğretmeni
www.hakanyaman.net
Hobici
İZMİR

10 Mayıs 2018, 15:50:04
Yanıtla #11

Mehdi KAYGUSUZ

  • Yeni-1-Üye

  • Çevrimdışı
  • *

  • 8
bir çok sebep olabilir hepsine özen gösteriyorum.

21 Mayıs 2018, 23:17:09
Yanıtla #12

Ünal YILMAZ

  • Silver-2-Üye

  • Çevrimdışı
  • **********

  • 2.904
Kuşunuz ishal olmuş. İshalin pek çok sebebi olabilir. Bozuk küflü yemler, kuşun cereyanda kalması, temiz olmayan suluk ve yemlik ve kafes malzemeleri, kafes tabanının yetersiz değiştirilmesi ve başka bakteriyel sebepler gibi..
"De ki: Benim Namazım, ibadetim, hayatım ve ÖLümüm hep ALemlerin Rabbi Allah içindir."

(EN'AM/162)

ÖLECEĞİZ ÖLECEĞİZ MÜJDELER OLSUN ÖLÜMÜ ÖLDÜREN RABBE SECDELER OLSUN.

H@Y@T@ D@İR