Ev ve Süs Hayvanları Hakkında Yönetmelik

kotkafa

Site Moderatörü
Yönetici
Katılım
18 Tem 2010
Mesajlar
1,485
Konum
Antalya
Adı
Günay
Soyadı
Dönmez
EV VE SÜS HAYVANLARININ ÜRETİM, SATIŞ, BARINMA VE EĞİTİM YERLERİ HAKKINDA YÖNETMELİK

Bu konu hepimizi ilgilendirdiği için paylaşmakta fayda görüyorum. Üretici olarak 2013 yılı itibarı ile hepimizin yerine getirmemiz gereken şartlar bu yönetmelikte açıklanıyor:

http://www.gkgm.gov.tr/mevzuat/yonetmelik/ev_sus_hayv_uretim_satis_barinma_egitim_yonetmelik.html

Diğer yandan da yönetmeliği tartışmak için de açılmış bir konu olması bizlere faydalı olacağını düşünüyorum. Soruları olanlar olabilir, bu topikte cevaplarını bulabilirler...yönetmelikle ilgili çalışmalarına başlamış arkadaşlar olabilir, bu topikte tecrubelerini paylaşıp bizlere yol gösterebilirler.
 

kotkafa

Site Moderatörü
Yönetici
Katılım
18 Tem 2010
Mesajlar
1,485
Konum
Antalya
Adı
Günay
Soyadı
Dönmez
yönetmelikten okuyunca sanki ilk ve en büyük sıkıntımız şu an mevcut olan üretimhanelerimizin teknik özellik, donanım ve konumları gibi görünüyor. Yani üretimhane gıda üretimi ve satışı yapılan yerlere yakın mesafede olmaması gerek. Yerler ve duvarlar yıkanabilir malzeme ile kaplanmış olması gerekiyor. Atık su giderleri bulunması gerekiyor. Havalandırma ve aydınlatma mekan büyüklüğü ve şekline göre yeterli olması gerekiyor. Üretim kafesleri yerden en az 30 cm yükseklikte olması gerekiyor. Üretim kafesleri tavana en fazla 30 cm yakınlıkta olabiliyor. Buna göre salma tarzı üretim yapanlar için tam olarak nasıl şartlar aranacağı henüz belli değil...araştırılması gereken bir durum.

Üretimhanelerimiz yeterli teknik donanıma ve konuma sahip olduklarını kabul edelim...yapılması gereken bir çok bürokratik işlemler var, allah yardımcımız olsun diyelim.
 

ciancarlo

Uzman Üyemiz
Katılım
15 Eki 2010
Mesajlar
3,074
Konum
İSTANBUL / Pendik
Web sitesi
renkmuhabbetkusu.blogspot.com
Adı
Cihan
Soyadı
AYTAN
valla Günay abi Bu tür konulara yorum yapmama kararı almıştım ama yine dayanamayıp yorum yappacağım  sanırım çoğu üreticinin hevesi kursağında kalacak gibime geliyor ben okuyunca bunaldım....ALLAH yardım etsin
 

kazim5060

Yeni Üyemiz
Katılım
19 Ocak 2012
Mesajlar
24
Konum
ankara
Adı
kazım
Soyadı
demir
benım evımde 20 cıft kusum var yenı cıkan yonetmelıkle ben bunların yavrularını artık bılezıklerı olsa bıle satamayacak mıyım sımdı? fatura kesemeyecegım ıcın
 

kotkafa

Site Moderatörü
Yönetici
Katılım
18 Tem 2010
Mesajlar
1,485
Konum
Antalya
Adı
Günay
Soyadı
Dönmez
valla doğru söylüyorsunuz...okuyunca biraz insanı bunaltıyor. Bu müfredatın yapım ve hazırlanma aşamasında belirtildiği gibi veterinerler odasının da parmağı olması, sonucun böyle olacağı işareti idi zaten. Dikkatli okuyunca sanki bu yönetmelik veterinerlere iş garantisi sağlamak için hazırlanmış gibi bir his veriyor insana.

Diğer yandan, her konuda ve sektörde olduğu gibi...bakanlığımız ve devletimiz doğrudan da olmasa, üreticilerin önüne bunun gibi zorluklar çıkararak kardeşim siz bu işi yapmayın...vazgeçin demek istercesine olabildiğince saçma kanunlar üretiyor. Demek istediğim, bizleri ya büyük oynayın yada bu işten vazgeçin...parası ve gücü olan yapsın demek istiyorlar sanki.

Örnek vermek gerekirse, bana üretimhanede veteriner odası olması gerek şartı çok saçma geliyor. 1000 çift kuşla üretim yapıyor olsam ve üretimhanem şu tavuk kombinaları büyüklüğünde bir yer olsa o zaman veterinere oda tahsis ederim, çünkü zaten öyle bir kapasitede üretim yapıyorsam mutlaka maaşlı ve sigortalı en az 1 veteriner çalıştırırım. Ama 50-60 çiftle üretim yapıyorsam veteriner odasına neden gerek olsun anlam veremiyorum.

Veteriner demişken de mecburen yüzümde bir debessüm oluşuyor...hangi veterinerden bahsediyoruz, deveden attan ve inekten anlayanlardan mı yoksa egzotik kuşlar üzerine master yapmış veterinerlerden mi  confusedtw  Bakanlık bu müfredatı hazırlarken herhalde ülkemizdeki veterinerlerin konun hakimi olmadıklarını da hesaba katmıştır. 3-4 aylık bir kuş üreticisi 10 yıllık veterinerlik tecrubesine sahip bir veterinerden kuşlar hakkında çok daha fazla ve doğru bilgiye sahiptir...bunu da bakanlığımız unutmaması gerek.
 

kotkafa

Site Moderatörü
Yönetici
Katılım
18 Tem 2010
Mesajlar
1,485
Konum
Antalya
Adı
Günay
Soyadı
Dönmez
Kazım DEMİR' Alıntı:
benım evımde 20 cıft kusum var yenı cıkan yonetmelıkle ben bunların yavrularını artık bılezıklerı olsa bıle satamayacak mıyım sımdı? fatura kesemeyecegım ıcın
Kazım usta, sanırım zaten esas amaç o, bizleri kayıt altına almak ve bizlerden vergi tahsil etmek. Bununla birlikte senin ve benim gibi evinde üretim yapanların önünü kesmek...vazgeçirmek veya bizleri daha profesyonel seviyeye geçmemizi zorlamak...dolayısı ile de bizden vergi almak. Bu uygulama ile artık ev üreticisi diye birşey kalmayacak, fatura kesmeyen üretici kaçak üretim yapıyor sayılacak. Petşop işletmecileri veya toptancılar bizlerden kuş alırken fatura isteyecek...fatura kesemiyorsak kuş almayacaklar.
 

kotkafa

Site Moderatörü
Yönetici
Katılım
18 Tem 2010
Mesajlar
1,485
Konum
Antalya
Adı
Günay
Soyadı
Dönmez
Selahattin GÜÇLÜ' Alıntı:
Günay okadar kötümser olma federasyon bakanlıklarla ilgili yeni çalışmaları var hobi üretim sayısını 150 kuşa çıkarmaya çalışıyorlar
İnşallah abi, temennimiz zaten federasyonumuz ve bağlı kuruluşların bu konuda birşeyler yapması  :) Allah bu işle ilgilenlere güç versin diyelim. Bizlerin üretici olarak bir tek federasyonumuz var. Ama öte yandan bakınca veterinerlerin odası var...petşop işletmecilerininin odası var...nasıl başa çıkacağız, allah yardımcımız olsun.
 

kotkafa

Site Moderatörü
Yönetici
Katılım
18 Tem 2010
Mesajlar
1,485
Konum
Antalya
Adı
Günay
Soyadı
Dönmez
Konu ile ilgili çalışmalarına başlamış olan arkadaşlar varmı acaba...durum nedir  :)
 

mertsever

Uzman Üyemiz
Katılım
9 May 2012
Mesajlar
297
Konum
ANKARA
Adı
MERT
Soyadı
SEVER
Aslında bu bir oyun sadece başta biri senaryoyu yazmış devamlı oynatıyor devlet 10 krş hesabını yapacak seviyeye geldi valla biz diyoruzki avrupadaki üreticiler gibi türkiyeyi de duyuralım aman bişeyler yapalım ama nerde herzaman bir set benim evimde 30 takım mubiş var eee ne yapacam şimdi ben. Hepsini hibe mi edeyim yani bunca senelerimi verdim bunlara eşimle birlikte elimizle besledim göznurum onlar benim şimdi ne oldu devlet dur dedi satamazın arkadaş diyor. Ozaman biz üreticileri biter dışardan başka toptancılar pakistan ve diyer hastalıklı kuşları alır millete kakalar. Bunmudur yani bu iş yazıklar olusun nediyeyim.
 

habiltanta

Uzman Üyemiz
Katılım
28 Nis 2011
Mesajlar
1,940
Konum
AFYONKARAHİSAR
Adı
Habil
Soyadı
TANTA
BU formata uygun çalışmayı Türkiye standartlarında kolay kolay herkes uygulayamaz. Normal şartlar altında bir pet shop dükkanının bile açılması için bir çok prosedür gerekiyor ama kimse uygulamıyor. Bakanlıktan gelip dükkana su varmı bu varmı vs vs gelip soruyorlar... yok hastane akvaryum varmı,yok kafeslerin ölçüleri kuş sayı standardına uygunmu vs vs vs. bende diyorum dediğiniz şartları Türkiyede uygulayan bir yer varsa amenna...
Çok problem çıkacağını zannetmiyorum.
 

kotkafa

Site Moderatörü
Yönetici
Katılım
18 Tem 2010
Mesajlar
1,485
Konum
Antalya
Adı
Günay
Soyadı
Dönmez
Habil usta ben birde başka bir detay konusuna takıldım. Önümüzdeki yıl büyükçe bir depoda üretimhane kurmayı düşünüyorum ve salma tarzı üretim planlıyorum...senin üretimhaneye benzer bir yer gibi düşün. Şimdi esas endişe bu müfredatta salma üretiminden bahsedilmiyor ama diğer yandan kafes konumları için 30 cm yerden ve tavandan uzak olması gerektiği gibi kurallar var. Salma üretimi yapanlar için acaba ne gibi kurallar olacak veya hiç müsade edilmeyecek mi...bu konu sallantıda usta bunu bir araştırıp sormak gerek. Buradaki ilçe müdürlüğünün bu kanundan haberleri bile yok...bu gün git 5 ay sonra birdaha gel dediler  :)
 

habiltanta

Uzman Üyemiz
Katılım
28 Nis 2011
Mesajlar
1,940
Konum
AFYONKARAHİSAR
Adı
Habil
Soyadı
TANTA
Günay abi yukarı tükürsen bıyık aşağı tükürsen sakal icon_think... Yapsan bir dert yapmasan binbir dert.  icon_think

Bakalım daha neler cıkacak kesinlik olmadığı için  :-Xherkesi muallakta bırakıyorlar...

Selam ve saygılarımla.


 

salihburakyavas

Takipçi Üyemiz
Katılım
22 Haz 2012
Mesajlar
190
Bir Açıdan Kötü ama bir açıdan da Gayet İyi. Herkes Üretim yapamayacak ve Yapanlar da Haklarını alacak. Ufak İşletmeler Yerine Herkesi İş bulabileceği Büyük İşletmeler olacak. Devlet Kontrolünde olacak. PetShoplardaki Sağlıksız ve Kötü Bakımın Önüne geçilebilir. Küçük İşletmeler için Bir Yöntem var Aslında. 2-3İşletme Bir Araya gelip Koşulları sağlayabilir ve Herşey çözülebilir. Benim Fikirlerim. Veteriner olmayı düşünüyorum. Üniversiteye başlayacağım. Uzmanlığımı Evcil Hayvanlar Üzerine yapacağım. Hepinize Katkım bulunabilir.
 

durduacar

Uzman Üyemiz
Katılım
23 Haz 2010
Mesajlar
428
Konum
gaziantep
Adı
Durdu
Soyadı
Acar
Günay DÖNMEZ' Alıntı:
Kazım usta, sanırım zaten esas amaç o, bizleri kayıt altına almak ve bizlerden vergi tahsil etmek. Bununla birlikte senin ve benim gibi evinde üretim yapanların önünü kesmek...vazgeçirmek veya bizleri daha profesyonel seviyeye geçmemizi zorlamak...dolayısı ile de bizden vergi almak. Bu uygulama ile artık ev üreticisi diye birşey kalmayacak, fatura kesmeyen üretici kaçak üretim yapıyor sayılacak. Petşop işletmecileri veya toptancılar bizlerden kuş alırken fatura isteyecek...fatura kesemiyorsak kuş almayacaklar.
Bence küçük üreticilerden mühtasil makbuzu karşılığında kuş satın alabilirler. Çünkü biz kuşseverler gibi çiftçilerin bir çoğuda maliyeye kayıtlı değildir ama devlet vergisini aracıler sayesinde toplar. Bence bu kanun çıktı uygulandı derken 2016 yı bulur. Birde bukadar sıkı denetleyeceklerini sanmıyorum. Bunun için elemanları bile yok devletin.Ayrıca kurumların bu konuyla ilgili şuan için bir bilgisi yok...
 

Alp Eren

Üyemiz
Katılım
9 Ağu 2012
Mesajlar
43
benim anlamadıgım husus 2013 itibarı ile yapılması gerekenler denilmiş başında lakin yönetmeliği okuduğumuzda
1.si : Yayımlandığı R.Gazete: 08.10.2011- 28078

2.si : MADDE 21 – (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

bu ikisini karşılastırınca yönetmelik 2011 de yürürlüğe girmiş ama bu güne kadar hiç denetim olmuşmu? duyan varmı ? yönetmelikte herhangi bir 2013 rakamı verilmemiş. yönetmelik
http://www.resmigazete.gov.tr/main.aspx?home=http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2011/10/20111008.htm&main=http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2011/10/20111008.htm resmi gazetede yayınlanmış. ben,im böyle bi yönetmelikten haberim yoktu lakin bunu okuyunca su an alım satım yapılan tüm herşeyde fatura kesilmesi lazım. resmen vergi kaçırıyoruz :) 1 yıl olmuş uygulanmamış bundan sonrada pek bi ses çıkacagını zanntemiyorum. Devletin su an basında daha büyük sorunlar sıkıntılar var kimse buna el atmaz. zaten yeni anayasa ile ugrasıyorlar o yüzden bu konuyada birşey yapacaklarını zannetmiyorum...
 

kotkafa

Site Moderatörü
Yönetici
Katılım
18 Tem 2010
Mesajlar
1,485
Konum
Antalya
Adı
Günay
Soyadı
Dönmez
ben de pek anlamadım aşıkçası, herhalde 2013 itibarı ile denetimler sıkılaşacak, belki bu yüzden 2013 ibaresi geçiyor. Hükümetin bütçe açıkları var...nereden ne koparırsak hesabı düşünüyor ve planlıyor olabilirler...bekleyip görmek gerek.
 

Alp Eren

Üyemiz
Katılım
9 Ağu 2012
Mesajlar
43
Günay DÖNMEZ' Alıntı:
ben de pek anlamadım aşıkçası, herhalde 2013 itibarı ile denetimler sıkılaşacak, belki bu yüzden 2013 ibaresi geçiyor. Hükümetin bütçe açıkları var...nereden ne koparırsak hesabı düşünüyor ve planlıyor olabilirler...bekleyip görmek gerek.
hükümet o acıgı sigara içki dogalgaz elektrik ve benzinden hallediyor.bu saydıklarım halkın tamamı ama kuş camiası halkın 1000 de 1 i o yüzden bu kadar küçük hesaplarla uğraşmazlar diye düşünoyrum. ugrasacak olsalardı 8 milyar açık için şimdi düğmeye basarlardı :)
 

Erman Sayın

Uzman Üyemiz
Katılım
26 Nis 2013
Mesajlar
274
Konum
NİĞDE
buda hortlattığım 2. konu lakin merak ettim :)
Alp EREN' Alıntı:
benim anlamadıgım husus 2013 itibarı ile yapılması gerekenler denilmiş başında lakin yönetmeliği okuduğumuzda
1.si : Yayımlandığı R.Gazete: 08.10.2011- 28078

2.si : MADDE 21 – (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

bu ikisini karşılastırınca yönetmelik 2011 de yürürlüğe girmiş ama bu güne kadar hiç denetim olmuşmu? duyan varmı ? yönetmelikte herhangi bir 2013 rakamı verilmemiş. yönetmelik
http://www.resmigazete.gov.tr/main.aspx?home=http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2011/10/20111008.htm&main=http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2011/10/20111008.htm resmi gazetede yayınlanmış. ben,im böyle bi yönetmelikten haberim yoktu lakin bunu okuyunca su an alım satım yapılan tüm herşeyde fatura kesilmesi lazım. resmen vergi kaçırıyoruz :) 1 yıl olmuş uygulanmamış bundan sonrada pek bi ses çıkacagını zanntemiyorum. Devletin su an basında daha büyük sorunlar sıkıntılar var kimse buna el atmaz. zaten yeni anayasa ile ugrasıyorlar o yüzden bu konuyada birşey yapacaklarını zannetmiyorum...
Alp EREN' Alıntı:
hükümet o acıgı sigara içki dogalgaz elektrik ve benzinden hallediyor.bu saydıklarım halkın tamamı ama kuş camiası halkın 1000 de 1 i o yüzden bu kadar küçük hesaplarla uğraşmazlar diye düşünoyrum. ugrasacak olsalardı 8 milyar açık için şimdi düğmeye basarlardı :)
doğru tespit yapmışsınız halada devlet bir çok şeyle uğraşıyor bununla uğraşmayacak gibi.
arkadaşlar sorun yaşayanlar varsa yazabilirlermi?
yönetmelikte hobi olarak şu kadar bakılır beslenir vs yazmıyor
bir konuda okumuştum federasyonun görüşmeleri var yazıyordu Selahattin Bey yazmış 150 çifte kadar hobi olması için acaba sonucu ne oldu şimdi hobi amaçlı kaç çift besleniyor bilen varsa yazarsa sevinirim...
 

ağaoğlu

Yeni Üyemiz
Katılım
4 Mar 2014
Mesajlar
3
Adı
ali
Soyadı
yılmaz
Erman SAYIN' Alıntı:
buda hortlattığım 2. konu lakin merak ettim :) doğru tespit yapmışsınız halada devlet bir çok şeyle uğraşıyor bununla uğraşmayacak gibi.
arkadaşlar sorun yaşayanlar varsa yazabilirlermi?
yönetmelikte hobi olarak şu kadar bakılır beslenir vs yazmıyor
bir konuda okumuştum federasyonun görüşmeleri var yazıyordu Selahattin Bey yazmış 150 çifte kadar hobi olması için acaba sonucu ne oldu şimdi hobi amaçlı kaç çift besleniyor bilen varsa yazarsa sevinirim...

Hayırlı geceler
bir de ben hortlatayım konuyu

neredeyse savaş durumundayız dört yanımızda kargaşa hakim askerimiz suriyede vs..
hala kuş besleyenlerle uğraşılıyor.

var mı federasyonun hobi üretimi görüşmeleri ile ilgili bir gelişme?