Muhabbet Kuşumdaki Tuhaflık

gokcencelik

Uzman Üyemiz
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
357
Herkese merhabalar. Muhabbet kuşum Narin, benim yavrularımdandır. Sahiplenen kişinin dikkatsizliği ve ilgisizliği yüzünden bundan 5 sene önce zaten yeni yeme düşmüş bir yavru iken sağ bacağının pençelerini kaybetmişti. Geçirdiği kazadan sonra ben geri eve getirmiştim... Ona özel ip tünekler vs yaptık 5 yıldır sağlıkla yaşıyordu. Hagen büyük kafeste iki kuşla daha yaşıyor senelerdir. Bir kaç hafta önce kafesin dibine inmeye başlamıştı. Ayağı artık yorulduğu için böyle bir yöntem bulduğunu düşündüm çok ilişmedim. Çünkü yem yiyor, diğerleri ile ötüşüyordu. Bakışları da canlıydı. Biraz zayıflamıştı sadece. Bugün bir baktım kafasını sabit tutamıyor sanki tüm bedeni sağa çekiyor gibi. Videoda görebilirsiniz. Yumurta maması, vitamini, kalsiyumu vs hep muntazam veriyoruz zaten ama ekstra b vitamini kattım suyuna, şırınga ile de verdim ağzına (benexol). Fakat farkettim ki yem yiyemiyor gagasını gezdiriyor eşeliyor yem kabını ya da dal darıyı ama çıtlatamıyor. Yumurta haşladım yeşillikle ezdim püre gibi yaptım onu yiyebildi ama onu bile az... Hemen onu özel bi kafese aldım. Daha önce ayağı kırılıp yanlış kaynamış bir kuş görmüştüm petshopta onu sahiplenmiştim ve ona özel bi kafes düzeni yapmıştım o kafese aldım. Elimde de durmaktan çok hoşlanıyor. Keyfi çok yerinde, bakışları güzel ama işte istese de yiyemiyor çok az yiyor çok zayıf.

Sinirsel bir harabiyet olduğunu düşünüyorum ama sizlere de danışmak istedim ne yapacağım şaşırdım kaldım. Şırınga ile beslemeye çalıştım daha çok yesin diye ama çok kötü oluyor kasılıp kalıyor sanki. Korktum bıraktım bu şekilde de böyle heyecandan bi şey olacak diye. Video linki:
 

Femirleroğlu

https://www.instagram.com/faruk_emirleroglu/
Yönetici
Katılım
7 Kas 2019
Mesajlar
570
Konum
Bursa
Web sitesi
www.instagram.com
Adı
Faruk
Soyadı
Emirleroğlu
Selamlar,

Resimdeki baş dönmesi Salmonella hastalığında görülebilen bir hastalık türüdür. Denge kaybı ise iç kıl kurt (parazitler) den kaynaklı olabilir.
Bir veterinere götürebilirsiniz. en öncelikle tavsiyem bu olur.
Ancak şunları da isterseneiz deneyebilirsiniz;

I. uygulama
1 gün sadece suluktan sitrax (levamizol etken maddelidir ve bu tür kıl kurtlarını dökmeye yarar) 100 ml suluğa 6 damla maksimum 2 gün uyulanır.
10 gün sonra tekrar bir kere daha uygulama yapılması yeterlidir.

II. uygulama
5 gün baytril 100 ml suluk/6 damla (her gün taze hazırlanacak
3 gün vitaminotonik 100 ml suluk / 5 damla her gün taze hazırlanacak
3 gün diazyme 256 probiyotik 100 ml suluk / 1 pirinç tanesi her gün taze hazırlanacak

(ben 2. uygulamadan başlardım).

geçmiş olsun.
 

gokcencelik

Uzman Üyemiz
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
357
Selamlar,

Resimdeki baş dönmesi Salmonella hastalığında görülebilen bir hastalık türüdür. Denge kaybı ise iç kıl kurt (parazitler) den kaynaklı olabilir.
Bir veterinere götürebilirsiniz. en öncelikle tavsiyem bu olur.
Ancak şunları da isterseneiz deneyebilirsiniz;

I. uygulama
1 gün sadece suluktan sitrax (levamizol etken maddelidir ve bu tür kıl kurtlarını dökmeye yarar) 100 ml suluğa 6 damla maksimum 2 gün uyulanır.
10 gün sonra tekrar bir kere daha uygulama yapılması yeterlidir.

II. uygulama
5 gün baytril 100 ml suluk/6 damla (her gün taze hazırlanacak
3 gün vitaminotonik 100 ml suluk / 5 damla her gün taze hazırlanacak
3 gün diazyme 256 probiyotik 100 ml suluk / 1 pirinç tanesi her gün taze hazırlanacak

(ben 2. uygulamadan başlardım).

geçmiş olsun.
Hocam çok teşekkür ederim yanıtınız için. Salmonella benim de aklıma geldi ama sanırım öyle olmasın istediğim için savdım bu fikri. Kafesinde bir rosella bir muhabbet kuşu daha vardı ne yapmalı peki? Eğer öyle ise bu çok ciddi...

Yalnız kuş debelenip debelenip belllki 3 tane filan yem kırabiliyor. ıslak kırık bulgur yiyor biraz da yumurta. Dün onu diğerlerinden ayırdım ama diğerlerinin de ilaç kullanması gerekir mi? Sularına katalım. Ama bu kuş bu ilaçları içerken bile elimde ölecek gibi... Çok korkuyor ben çok cevvalimdir çok kuşu elimde zorla besledim ama bunu yapamıyorum.
 

Femirleroğlu

https://www.instagram.com/faruk_emirleroglu/
Yönetici
Katılım
7 Kas 2019
Mesajlar
570
Konum
Bursa
Web sitesi
www.instagram.com
Adı
Faruk
Soyadı
Emirleroğlu
suluktan uygulayın, tüm kümese
bu kuşa da suluk içerisinden 1 ml çekip direk kursağa verebilirsiniz.
yavru elle besleme maması hazırlayıp toplam 5 ml şiringa ile kursağına basabilirsiniz (doğru aparatlar ile)
günde 1 kere bunu uygulayın gerisi kendisi de ne yerse. En azından hayatta tutar ve bakteri ile savaşırsınız.
 

gokcencelik

Uzman Üyemiz
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
357
Şimdi veterinerden geliyorum. Salmonella ya da sallabaş değil bu iyi haber. Kötünün iyisi işte... Sinirsel bir durummuş baştaki tahminim doğruymuş. Eşimin çok kedisi olduğu için evlendikten sonra kuşlarımın salmasını ayrı, kapısı kilitli bir odada koymuştum 1 sene o şekilde baktım ama tahmin edersiniz ki zor oldu epey. Ve riskli. Annemler de kuşların benimle beraber gitmelerine zaten çok üzülmüşlerdi, yakın da oturuyoruz diye biz geri alalım demişlerdi. Yani demem o ki 2 yıldır bu şekilde bu düzen. Ben sürekli gidip gelip kontrol ediyordum zaten ama bu olayın bu sürece gelmesi çok kötü oldu... Annemler dilinden anlayamamışlar. Bir kaç hafta önce kapıdan annemleri ziyarete gittiğimde kafesin dibinde görünce hemen elime alıp bakmıştım kilosu normaldi, hareketleri gayet normaldi. O sebeple ayağını dinlendiriyor diye düşünmüştüm ben de yanılmışım. Annemler de kötülediğini anlayamamış. Veteriner geç kalmışsınız dedi. Şu an sinir harabiyeti ikinci planda, anoreksik bir duruma girmiş. Çok az yiyebiliyor bilinci çok yerinde değil gibi ama bir umut da var tabi çünkü kendisini temizliyor, yem yeme mama yeme gayreti var bir şekilde. Ama göğüs kası nerdeyse erimiş o nedenle göğsünden tutarak beslemeye çalışmayın çok zor olacak ama zorlamadan, dinlendirerek ballı su verin bir de verdiğim vitamin ve ilacı dedi. Fakat besleme yapmak da bu durumunda tehlikeli ama hiç bi şey yapmazsak da ölecek. En azından onun gayretine karşılık verelim biz de elimizden geleni yapalım dedi... Çok üzgünüm... Annemle de çok kötü kavga ettim nasıl anlamazsınız bana neden haber vermediniz diye.
 

Femirleroğlu

https://www.instagram.com/faruk_emirleroglu/
Yönetici
Katılım
7 Kas 2019
Mesajlar
570
Konum
Bursa
Web sitesi
www.instagram.com
Adı
Faruk
Soyadı
Emirleroğlu
Veterinere giderek en doğrusunu yapmışsınız. Bizler buradaki anlık görüntüler ile hareket etmeye çalışıyoruz. Ve verdiklerimiz sadece tavsiye. Öncelikli olan her zaman veterinere gitmek. Bu konudaki duyarlılığınız için tebrik ediyorum.
 

gokcencelik

Uzman Üyemiz
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
357
Veterinere giderek en doğrusunu yapmışsınız. Bizler buradaki anlık görüntüler ile hareket etmeye çalışıyoruz. Ve verdiklerimiz sadece tavsiye. Öncelikli olan her zaman veterinere gitmek. Bu konudaki duyarlılığınız için tebrik ediyorum.
Ben teşekkür ediyorum cevapsız bırakmadınız sorumu. Kuşlar konusunda güvendiğim bir veteriner olmadı şu zamana dek. Buna veterinerlik fakültesi profesorleri bile dahil diyebilirim. Yaşadığım neler neler oldu hangilerinin kapısını aşındırdım bilseniz... O nedenle götürmek konusunda çok tutuktum beynim durmuş gibiydi o kadar olumsuz şey yaşamıştım ki. Ama sizin sözünüz bana bi omuz verdi hadi dedim kalk götür belli olmaz. Söyledikleri içine sinmezse başka yere götürürsün. Ama iyi birine denk geldim galiba çok akılcık şekilde açıkladı uzun uzun. Onu incitmeden ballı suyunu, ilacını ve vitaminini verdim ilk doz. Kafesinde yiyebileceği şekilde ıslak kırık bulguru (2 saatte bir tazeliyorum), yumurta maması, normal yemi (çünkü çabalıyor ve az da olsa kırabiliyor), dal darısı var. Artık gönlü hangisinden çekerse gidip yemeye gayret ediyor. Sinir harabiyetini geri döndüremeyiz, eriyen kasları da geri getirmek çok dedi ama eğer biraz bile canlansa biraz bile yese ben sonuna değin her şeyi yapmaya hazırım. Bu haliyle kendini temizlemeye uğraşıyor inanır mısınız... Nasıl bir içgüdü, nasıl bir şey bu! O öyle gayret ederken ben bi el uzatmışım çok mu. Keşke daha önce anlayabilseydik.
 

gokcencelik

Uzman Üyemiz
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
357
1 doz İlaç + 4 doz proteinli vitamin + 2 doz ballı sudan sonra gelişme:

- 25 dk dır büyüük bir iştahla yem yiyor. Tabi ki her ağzına aldığını kıramıyor ama dünküne ve sabahkine oranla bariz bir şekilde daha çok kırabiliyor. Kuru yumurta maması da katmıştımyeme onu da yiyor.

- Kakadaki sıvı yeşildi, şeffafa dönüyor giderek.

Dilerim geçici bir durum değil, iyileşmeye giden bir yoldur. Umutluyum...
 

Femirleroğlu

https://www.instagram.com/faruk_emirleroglu/
Yönetici
Katılım
7 Kas 2019
Mesajlar
570
Konum
Bursa
Web sitesi
www.instagram.com
Adı
Faruk
Soyadı
Emirleroğlu
tavsiyem ballı su miktarını düşürün. her ne olursa olsun şeker ve içeriği kuşlara zararlıdır. darı gurubuna yönelin.
diğer bir tavsiyem de muhabbet kuşu yemini havanda (toz haline getirmeden) hafif döverek servis edin.

daha detaylı ve sonrasında oluşabilecek komplikasyonları da görüşebilmek için mobilde instagram kullanıyorum. takip ve desteklerinizi beklerim.

 

gokcencelik

Uzman Üyemiz
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
357
tavsiyem ballı su miktarını düşürün. her ne olursa olsun şeker ve içeriği kuşlara zararlıdır. darı gurubuna yönelin.
diğer bir tavsiyem de muhabbet kuşu yemini havanda (toz haline getirmeden) hafif döverek servis edin.

daha detaylı ve sonrasında oluşabilecek komplikasyonları da görüşebilmek için mobilde instagram kullanıyorum. takip ve desteklerinizi beklerim.

Suya çok çok az bal katarak verdim ama veteriner de şekerin zararını anlattı ama ballı suyu da önerdi bir yandan çok az koymam şartı ile balı. Ama yine de dediğiniz gibi çok vermicem. Kaş yapalım derken göz çıkarmayım. Yemleri de dediğiniz gibi yaparak servis edicem. Bir de yulafı çok seviyorlar normalde, şimdi versem ishal olur mu kaygısı yaşıyorum. Kabuksuz yem de denicem bakalım yiyecek mi.
Instagramda sizi çoktan takip ettim gündüz :)))
 

gokcencelik

Uzman Üyemiz
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
357
Yeniden merhabalar,
Bugün antibiyotiğin ve b vitamininin 5. günü. Narindeki gelişmeler ve yeni farkettiklerim:
- Çok nadiren de olsa arada hafifce ciklemeye başladı, daha çok bıcırdama gibi.
- Dışkısındaki yeşil hareler şeffafa döndü.
- Yem kırabiliyor ama ben yukarıda tarif edilen ıslak yulafı yapıyorum ayrıca yumurta veriyorum her gün. Bir de kabuksuz darı ve aspur. Yiyor hepsini.
- Geceleri uzun uyku uyuyacağı zaman tünekten inip pofuduk yaptığım kafes tabanının köşe bir yerine geçip uyuyor işte bu uykular sırasında arada bıcırdıyor.
- Gün içinde en alçağa indirdiğim tüneğinde duruyor.
- Kendini temizlemeye devam ediyor.

Yeni farkettiğim bir şey oldu o da dökülen tüy diplerindeki sarılık. Bunca yıldır kuş bakarım daha önce hiç görmemiştim. Bu bir şeylere işaret olabilir mi?


 

gokcencelik

Uzman Üyemiz
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
357
Hocam, şimdi bir daha yükledim. Bu kuşcağızın başına gelmeyen kalmayacak mı bilmiyorum ama tam iyi oluyor derken gece 2 de bir ses kalktım "kıh kıh kıh kıh" diye öksürüp kusmaya çalışıyordu. Ara sıra nadiren başka kuşlarım da yapardı ama bu sanki genzinden boğuk hırıltılı ses çıkarıyordu. Ama yemek yemeye indi sonra filan. Hala öyle nefes alıyor. İlacını verdikten sonra sanki o hırıltı azaldı belki genzini temizledi ilaç biraz bilmiyorum. Poposunda da yem tanesi gördüm...