YARDIM- YENİ ÜRETİM HANE KURDUM

RainbowPetWorlds

Yeni Üyemiz
Katılım
8 Mar 2019
Mesajlar
1
Konum
İZMİR - BAYRAKLI
Adı
Rafet
Soyadı
Tokatlıoğlu
Öncelikle herkese merhabalar , sağlıklı, keyifli hobiler ve üretimler diliyorum.

Katkılarından dolayı tüm abi ve kardeşlerime şimdiden teşekkür ederim.

Kendi tabirim ile dev salma , araştırmalarım sonucu gördüğüm ile minimal bir üretim hane kurdum , duvarlar ve tavanı komple strafor ile kapladım, üzerine alçı ile sıva yaptım ve astar sürüp üzerine silikonlu boya sürdüm, dış kısım ile çift kapı sistemi ile iletişimi kestim ve 1 adet camı fare vs giremeyecek şekilde güzelce tellerle kapladım. Ortalama 10 metre karelik bir alana 100 tane jumbo yuvalık (aralarında minimum 10 cm boşluk kalacak şekilde ) sığabilen tahminimce 200 adet kuşa yuva olabilecek bir alan oluşturdum , havalandırması ve camı mevcut yarı profyonel bir yer oldu resimlerini ekliyorum.

Kafama takılan bir çok soru var ve herkes farklı bir yorum ve eleştiride bulunması sebebi ile net bir sonuca varamıyorum.

Salma ve kafes ayrımına hiç girmeyelim çünkü ben salma olarak başlamak istedim ve başlıyorum da , ilk etap ta 100 adet toplam kuş alıyorum (yavru). Sorularıma başıyorum;

1. 100 adet toplam kuş, salma alana 60 dişi 40 erkek oranı iyi midir , sizin öneriniz nelerdir.

2. Araştırmalarımda yuvalıkları kuşları koyduktan 15 gün sonra yerleştirin vs diyorlar, bu işi yapan bir abim tam tersini söylüyor yavrudan başlayacağın için yuvalıkları koy bir dahada salma ile oynama kuşlar adapte olsunlar diyor , sizce doğru olan nedir ?

3. Eklediğim resimlere göre sizce ortalama kaç tane kuş koyulur?

4. Sonradan kuş eklemesi yapmayın sağlıklı olmaz diyorlar ama dediğim gibi ilk etapta 100 tane kuş satın alacağım ve tek bir yerden alacağım o yüzden elinde tam olarak 100 adet çıkmayabilir, sonradan eklemem büyük bir problem doğurur mu?

Bunlara benzer bir çok soru işareti var kafamda ama şuan için bunları netleştirmek yeterli olacak bana , herkese iyi günler dilerim.
 

Ekli dosyalar

mbbilici

Yeni Üyemiz
Katılım
23 Tem 2015
Mesajlar
11
Adı
Murat Bilgin
Soyadı
Bilici
Merhaba,
Salma üretimi yaptım ve aşağıdaki tecrübeleri yazmak istedim.
1. 10m2 için 100 adet kuşun fazla olduğunu söyleyebilirim.
2. Yuvalıkları 15 gün sonra veya kuşlarla aynı anda koymak farketmez.
3. Resimden görüldüğü kadarıyla yükseklik az yani toplam hacim olarak düşünürsek böyle bir yerde en çok 40 dişi daha doğru olur diyebilirim. Erkek sayısının dişiden fazla olması gerektiği bir varsayımdan ibaret bence.
4. Sonradan dişi eklemek hatta salmada yeme düşüp, büyüyüp eş tutan dişi bile sorun çıkarabiliyor. Hatta hali hazırda yuvası belli, o yuvada yavru büyütmüş, herşey yolunda iken başka yuvayı sabote eden, bir yuvada yavru büyütüp başka yuvaya göz dikip o yuvayı dağıtan dişi bile olabiliyor.

Bunların dışında, yuvadan kazara düşen 20-25 günlük yavruyu bitirene kadar yiyorlar. Zamanında yuvadan inen darp edilebiliyor, kozmetiği bozulabiliyor.
Dışarıdan geldiğiniz ayakkabıyla içeri giriyor iseniz hastalıktan kurtulmak mümkün değil diyebilirim.

Temizlik, yem su değişim süresi sanıldığı kadar kolay ve kısa değil.

Yine de araştırma, gözlem, deneme ve tecrübe ile başarı sizlerin olacaktır.

Saygılar.
 

AyhanOtcuoglu

Site Moderatörü
Yönetici
Katılım
29 Eyl 2015
Mesajlar
1,120
Konum
Manisa
Adı
Ayhan
Soyadı
OTÇUOĞLU
Benimde görüşüm şu; Eğer önceden kuş beslediyseniz ve hastalıkları tanıma ve tedavide uzmanlaştıysanız 100 adet kuşla başlayınız. Yok eğer ilk tecrübeniz olacak ise başlangıç için 100 adet kuş ve hatta salma da başlamak çok iddialı olur diye düşünüyorum.

Ayrıca başka bir yerde kafesleriniz de olmalı. Salma da problem çıkaran dövme eylemine giren kuşları gördüğünüz anda ayırmanız, hasta veya dayak yemiş kuşları bakmanız gereken yerleride  hesaplarınıza dahil etmenizi öneririm.
 

mehmet emin alpan

Yeni Üyemiz
Katılım
25 Mar 2019
Mesajlar
1
Adı
mehmet emin
Soyadı
alpan
Murat Bilgin BİLİCİ' Alıntı:
Merhaba,
Salma üretimi yaptım ve aşağıdaki tecrübeleri yazmak istedim.
1. 10m2 için 100 adet kuşun fazla olduğunu söyleyebilirim.
2. Yuvalıkları 15 gün sonra veya kuşlarla aynı anda koymak farketmez.
3. Resimden görüldüğü kadarıyla yükseklik az yani toplam hacim olarak düşünürsek böyle bir yerde en çok 40 dişi daha doğru olur diyebilirim. Erkek sayısının dişiden fazla olması gerektiği bir varsayımdan ibaret bence.
4. Sonradan dişi eklemek hatta salmada yeme düşüp, büyüyüp eş tutan dişi bile sorun çıkarabiliyor. Hatta hali hazırda yuvası belli, o yuvada yavru büyütmüş, herşey yolunda iken başka yuvayı sabote eden, bir yuvada yavru büyütüp başka yuvaya göz dikip o yuvayı dağıtan dişi bile olabiliyor.

Bunların dışında, yuvadan kazara düşen 20-25 günlük yavruyu bitirene kadar yiyorlar. Zamanında yuvadan inen darp edilebiliyor, kozmetiği bozulabiliyor.
Dışarıdan geldiğiniz ayakkabıyla içeri giriyor iseniz hastalıktan kurtulmak mümkün değil diyebilirim.

Temizlik, yem su değişim süresi sanıldığı kadar kolay ve kısa değil.

Yine de araştırma, gözlem, deneme ve tecrübe ile başarı sizlerin olacaktır.

Saygılar.
Adam haklı. Salmada risk yüksek. Kafes üretimi daha stabil
 

Serkan Han

Üyemiz
Katılım
22 May 2019
Mesajlar
41
Konum
Balıkesir
Adı
Serkan
Soyadı
Han
Salmada birçok risk söz konusu, kuşların ahenk içinde yaşaması , dişilerin problem çıkartması , yavru kayıpları , salgın hastalık riskinin daha fazla olması, kuşlarda üreticinin bire bir hakimiyetin daha az olması , renk çalışmasının olmaması vs. vs.

Ayrıca Ayhan Otçuoğlu Bey'in söylediği gibi muhabbet kuşu üretiminde yeniyseniz box üretiminde başlamak ve ilk etapta kuş adetini az tutmak daha iyi olacaktır.

Sağlıklı üretimler.
 

Batuhan26

Uzman Üyemiz
Katılım
9 Ara 2012
Mesajlar
817
Konum
Eskişehir
Web sitesi
www.facebook.com
Adı
Batuhan
Soyadı
Sevinç
Murat Bilgin BİLİCİ' Alıntı:
Merhaba,
Salma üretimi yaptım ve aşağıdaki tecrübeleri yazmak istedim.
1. 10m2 için 100 adet kuşun fazla olduğunu söyleyebilirim.
2. Yuvalıkları 15 gün sonra veya kuşlarla aynı anda koymak farketmez.
3. Resimden görüldüğü kadarıyla yükseklik az yani toplam hacim olarak düşünürsek böyle bir yerde en çok 40 dişi daha doğru olur diyebilirim. Erkek sayısının dişiden fazla olması gerektiği bir varsayımdan ibaret bence.
4. Sonradan dişi eklemek hatta salmada yeme düşüp, büyüyüp eş tutan dişi bile sorun çıkarabiliyor. Hatta hali hazırda yuvası belli, o yuvada yavru büyütmüş, herşey yolunda iken başka yuvayı sabote eden, bir yuvada yavru büyütüp başka yuvaya göz dikip o yuvayı dağıtan dişi bile olabiliyor.

Bunların dışında, yuvadan kazara düşen 20-25 günlük yavruyu bitirene kadar yiyorlar. Zamanında yuvadan inen darp edilebiliyor, kozmetiği bozulabiliyor.
Dışarıdan geldiğiniz ayakkabıyla içeri giriyor iseniz hastalıktan kurtulmak mümkün değil diyebilirim.

Temizlik, yem su değişim süresi sanıldığı kadar kolay ve kısa değil.

Yine de araştırma, gözlem, deneme ve tecrübe ile başarı sizlerin olacaktır.

Saygılar.
Bunların yanı sıra güzel ve hoş bir girişim olmuş başarılarınızın devamını dilerim :)
 

Serkan Han

Üyemiz
Katılım
22 May 2019
Mesajlar
41
Konum
Balıkesir
Adı
Serkan
Soyadı
Han
Rafet Bey,

Üretimhanenizin son halinin fotoğraflarını atabilir misiniz?
ayrıca gözlemlerinizi de paylaşırsanız salma üretimi yapan/yapacak diğer arkadaşlara da yol gösterecektir.

Herkese sağlıklı üretimler.