iyi çift satmama konusu

ciancarlo

Uzman Üyemiz
Katılım
15 Eki 2010
Mesajlar
3,074
Konum
İSTANBUL / Pendik
Web sitesi
renkmuhabbetkusu.blogspot.com
Adı
Cihan
Soyadı
AYTAN
Arkadaşlar bende dahil bir zamanlar bu cümle üzerinden gidiyordum sonra işi daha iyice tecrübe edince öğrenince şukanıya vardık ..kimse iyi çiftini satmaz cümlesi..

evet genelde içi geçmiş veriminde problem olan yetersiz kalmış üremeyen çiftler satılır... ama herzaman değil arkadaşlar iyi kuşta iyi çiftlerde satılır ama hakkı istenir buna dikkat edelim  ırk değişikliği için,para ihtiyacı için,yer sıkıntısı için veya yardımcı olmak için renk hobisi için bile olsa iyi çiftlerde satılabilir öenmli olan satan arkadaşa güvenmektir...

derdini tama olarak anlatabilmesidir.böyle bir söz söylendi kimse iyi kuşunu satmaz diye bizler arkadaşlarımız iyi kuşlarımıza ilan verdşğimizde bile yeni arkadaşlarımız veya bu işe yeni başlayacak arkadaşlarımız bazen fırsatları kaçırıyorlar ve farkında olmadan bazı satıcı arkadalarımıza haksızlık yapılıyor bu sözlerle ...  iyi kuşda satılır iyi çiftte çünkü bu site iyi bir site


konuya katılacak birçok arkadaşımız olduğu kanısındayım katılımları bekliyorum  :)
 

Cihat Cenk

Takipçi Üyemiz
Katılım
25 Şub 2011
Mesajlar
218
Konum
GEBZE
Adı
cihat
Soyadı
BURAK
böyle bişeyde var iyi çifti petshoplarda aramamak lazım  smileki smileki smileki
 

evrenospasa

Üyemiz
Katılım
25 Ağu 2011
Mesajlar
80
Konum
istanbul
Adı
Evren
Soyadı
Iseri
Acikcasi arkadaslar muhabbet kusu  isine yeni baslamayi planlayan birisi olarak , petshoplardan ziyade belirli bir zumreye ait  forum , dernekler ve bu forum  gibi yerlerden surekli diger insanlarla da irtibatta olunabilecek kisilerden kus almayi tercih ederim.

Evet forumu 1 haftadir hatim edip bircok bilgiye ulassam bile bircok sey tecrubeyle kazanilacak  seyler , okuduklarini tecrube edince beyne bilgi yerlesiyor.

Acikcasi forum ortaminin , petshoplara gore daha guvenilir oldugu kanisindayim. Petshop'ta ki insanlara malesef tamamen profesyonel bakilmasi ve satis gudumlu olmasi nedeniyle acemi bir insani kolaylikla yanlis yonlendirme yapabilirler gibi hissediyorum. Mesela bana 10-12  aylik bir muhabbet kusunu cok rahatlikla 1-2 aylik diye satabilirler :) anlayamam cunku , anladigim zamanda vakit cok gec olur , beni tanimaz cunku ....

Forumu ziyaret ettigimde de bircok ev ureticisi gordum ve Cihan arkadasimizla da iyi bir diyalogumuz oldu , ve bende ayri bir guven olustu ...  Bu kadar iyi niyetle ve sevgiyle yapilan bu is'te kandirma olmaz  aldatma olmaz .

Bende bu zamana kadar bircok degisik konularda forumlarda uyeliklerim oldu , o forum uzerinden satislar gerceklestirdim ( kus disindaki  forumlar) ve her zaman en onemli kistasim insanlari kandirmamak oldu. Eger forumdan 1 kisiyi kandirirsaniz o kisi er yada gec mutlaka anlayacaktir kandirildigini ve gerekli uyarilari sonrasi sizin o forumda artik guvenilirliginiz kaybolur ve ekmeginize nankorluk etmis olursunuz o nedenle her zaman forumlarin gerek arkadaslik kurmak ve bilgi alisverisinde hemde alisveriste daha guvenilir ve onemli oldugu kanisindayim.

Onemli Not : Mutlaka ki forumda petshop sahibi abilerimizde vardir , yukarida bahsettigim petshoplar tum petshoplari tabi ki kapsamamaktadir  , mutlaka ki bazi petshoplar vardir ki gayet basarili ve durust is yapiyorlardir.

 

Cihat Cenk

Takipçi Üyemiz
Katılım
25 Şub 2011
Mesajlar
218
Konum
GEBZE
Adı
cihat
Soyadı
BURAK
evrenospasa' Alıntı:
Acikcasi arkadaslar muhabbet kusu  isine yeni baslamayi planlayan birisi olarak , petshoplardan ziyade belirli bir zumreye ait  forum , dernekler ve bu forum  gibi yerlerden surekli diger insanlarla da irtibatta olunabilecek kisilerden kus almayi tercih ederim.

Evet forumu 1 haftadir hatim edip bircok bilgiye ulassam bile bircok sey tecrubeyle kazanilacak  seyler , okuduklarini tecrube edince beyne bilgi yerlesiyor.

Acikcasi forum ortaminin , petshoplara gore daha guvenilir oldugu kanisindayim. Petshop'ta ki insanlara malesef tamamen profesyonel bakilmasi ve satis gudumlu olmasi nedeniyle acemi bir insani kolaylikla yanlis yonlendirme yapabilirler gibi hissediyorum. Mesela bana 10-12  aylik bir muhabbet kusunu cok rahatlikla 1-2 aylik diye satabilirler :) anlayamam cunku , anladigim zamanda vakit cok gec olur , beni tanimaz cunku ....

Forumu ziyaret ettigimde de bircok ev ureticisi gordum ve Cihan arkadasimizla da iyi bir diyalogumuz oldu , ve bende ayri bir guven olustu ...  Bu kadar iyi niyetle ve sevgiyle yapilan bu is'te kandirma olmaz  aldatma olmaz .

Bende bu zamana kadar bircok degisik konularda forumlarda uyeliklerim oldu , o forum uzerinden satislar gerceklestirdim ( kus disindaki  forumlar) ve her zaman en onemli kistasim insanlari kandirmamak oldu. Eger forumdan 1 kisiyi kandirirsaniz o kisi er yada gec mutlaka anlayacaktir kandirildigini ve gerekli uyarilari sonrasi sizin o forumda artik guvenilirliginiz kaybolur ve ekmeginize nankorluk etmis olursunuz o nedenle her zaman forumlarin gerek arkadaslik kurmak ve bilgi alisverisinde hemde alisveriste daha guvenilir ve onemli oldugu kanisindayim.

Onemli Not : Mutlaka ki forumda petshop sahibi abilerimizde vardir , yukarida bahsettigim petshoplar tum petshoplari tabi ki kapsamamaktadir  , mutlaka ki bazi petshoplar vardir ki gayet basarili ve durust is yapiyorlardir.
bütün petshop lar değil ama sonuç olarak yavru harici kuş alınmaması taraftarıyım.
 

senfoniork22

Uzman Üyemiz
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
1,835
Konum
Antalya
Adı
Ahmet
Soyadı
Tatlıpınar
Cihan AYTAN' Alıntı:
Arkadaşlar bende dahil bir zamanlar bu cümle üzerinden gidiyordum sonra işi daha iyice tecrübe edince öğrenince şukanıya vardık ..kimse iyi çiftini satmaz cümlesi..

evet genelde içi geçmiş veriminde problem olan yetersiz kalmış üremeyen çiftler satılır... ama herzaman değil arkadaşlar iyi kuşta iyi çiftlerde satılır ama hakkı istenir buna dikkat edelim  ırk değişikliği için,para ihtiyacı için,yer sıkıntısı için veya yardımcı olmak için renk hobisi için bile olsa iyi çiftlerde satılabilir öenmli olan satan arkadaşa güvenmektir...

derdini tama olarak anlatabilmesidir.böyle bir söz söylendi kimse iyi kuşunu satmaz diye bizler arkadaşlarımız iyi kuşlarımıza ilan verdşğimizde bile yeni arkadaşlarımız veya bu işe yeni başlayacak arkadaşlarımız bazen fırsatları kaçırıyorlar ve farkında olmadan bazı satıcı arkadalarımıza haksızlık yapılıyor bu sözlerle ...  iyi kuşda satılır iyi çiftte çünkü bu site iyi bir site


konuya katılacak birçok arkadaşımız olduğu kanısındayım katılımları bekliyorum  :)
cihan abiye katılıyorum
 

enginar2008

Uzman Üyemiz
Katılım
8 Ocak 2011
Mesajlar
1,190
Konum
İSTANBUL
Adı
MURAT
Soyadı
KAMBUR
iyi kuş satan üreticiler muhakkak var.ama bununda bedeli var....kuş var kuş var...araba var araba var..... aynı mantık...ev var ev var..... ;D kuşlarda da bir çift 50 tl bir çift 900-1000 tl....
 

Yavuz DENÜZ

Üyemiz
Katılım
27 Nis 2011
Mesajlar
83
Konum
İstanbul-Güngören
Adı
Yavuz
Soyadı
DENİZ
Bu yazıya katılıyorum ancak hepimiz bir şeyin farkındayız o da bu piyasada çakal olmuş bir sürü kişi var. Müşteri görünce nasıl kazıklasam diye düşünmeye başlayan insanlar mevcut. Piyasada çoğumuz kimin ne olduğunu ya biriyle yaptığı ticaretten yada bizlere yaklaşımından tanırız.
İlan açan kişilerin veya kuş alacağımız kişilerin daha önceki ticaretleri ile ilgili bilgiye ulaşmanın yollarını ararsak insanları kazık yemeden tanımış oluruz.
Ayrıca iyi kuş iyi para sözüne katılmıyorum. İnsanın içinde kötü bir niyet varsa iyi paraya kötü kuşu da satabilir yeter ki anlamayan birini bulsun.
 

kinzavas

Uzman Üyemiz
Katılım
13 Eki 2010
Mesajlar
650
Konum
afyonkarahisar
Adı
fatih
Soyadı
ay
Murat Kanbur' Alıntı:
iyi kuş satan üreticiler muhakkak var.ama bununda bedeli var....kuş var kuş var...araba var araba var..... aynı mantık...ev var ev var..... ;D kuşlarda da bir çift 50 tl bir çift 900-1000 tl....
bence mantık bu ne kadar para o kadar köfte :)
 

akifsagay

Takipçi Üyemiz
Katılım
17 May 2011
Mesajlar
234
Konum
Balıkesir/Merkez
Adı
Akif
Soyadı
SAĞAY
Yavuz DENİZ' Alıntı:
Bu yazıya katılıyorum ancak hepimiz bir şeyin farkındayız o da bu piyasada çakal olmuş bir sürü kişi var. Müşteri görünce nasıl kazıklasam diye düşünmeye başlayan insanlar mevcut. Piyasada çoğumuz kimin ne olduğunu ya biriyle yaptığı ticaretten yada bizlere yaklaşımından tanırız.
İlan açan kişilerin veya kuş alacağımız kişilerin daha önceki ticaretleri ile ilgili bilgiye ulaşmanın yollarını ararsak insanları kazık yemeden tanımış oluruz.
Ayrıca iyi kuş iyi para sözüne katılmıyorum. İnsanın içinde kötü bir niyet varsa iyi paraya kötü kuşu da satabilir yeter ki anlamayan birini bulsun.

Kesinlikle katılıyorum 70 liraya iyi bir yerli çift alıp 2 tane dişiye sahip olmuş acemi bir üreticiyim. Yaşıma rağmen o kadar çok insanla tanıştım ve uğraştım ki işin içine para girdiği an bnm gözümde herkes potansiyel dolandırıcıdır. Güvenmek lazım diyorsunuz da zaten başta bilgili olmadığımız için mecburi güveniyoruz. Neyse bizde "Tecrübe yenilen kazıkların bileşkesidir"  tecrübelendik deyip kendimizi avutuyoruz :D Bu sitenin amacıda bnm açımdan iyi çifti seçebilecek kapasiteye bilgiye ulaşmak. Belli bir noktadan sonra kişilere değil bilgimize güvenmemiz yeterli olacaktır. Sitede bizimle tecrübe ve bilgilerini paylaşan üstadlara saygı duyuyor ve teşekkür ediyorum..
 

Cihat Cenk

Takipçi Üyemiz
Katılım
25 Şub 2011
Mesajlar
218
Konum
GEBZE
Adı
cihat
Soyadı
BURAK
Akif Sağay' Alıntı:
Kesinlikle katılıyorum 70 liraya iyi bir yerli çift alıp 2 tane dişiye sahip olmuş acemi bir üreticiyim. Yaşıma rağmen o kadar çok insanla tanıştım ve uğraştım ki işin içine para girdiği an bnm gözümde herkes potansiyel dolandırıcıdır. Güvenmek lazım diyorsunuz da zaten başta bilgili olmadığımız için mecburi güveniyoruz. Neyse bizde "Tecrübe yenilen kazıkların bileşkesidir"  tecrübelendik deyip kendimizi avutuyoruz :D Bu sitenin amacıda bnm açımdan iyi çifti seçebilecek kapasiteye bilgiye ulaşmak. Belli bir noktadan sonra kişilere değil bilgimize güvenmemiz yeterli olacaktır. Sitede bizimle tecrübe ve bilgilerini paylaşan üstadlara saygı duyuyor ve teşekkür ediyorum..
+1
 

Crazyy_man

Takipçi Üyemiz
Katılım
15 Şub 2011
Mesajlar
227
Konum
İzmit / KOCAELİ
Web sitesi
www.izmitakvaryum.com
Adı
Cengiz
Soyadı
Kaymak
Bu sitede olmamızdaki amaçta zaten aile kavramını sağlamak ve birbirimize elimizden geldiğince yardımcı olmak değil mi ? bu noktada benimle aynı görüşleri paylaşacak olan arkadaşlarda olabilir olmayabilirde ama unutulmaması gereken kendimize yapılmaması gereken bir şeyi başkalarına yapmamayı öğrenmeliyiz.Daha 2 gün önce kendime ayırdığım 20 takım kuşumu arkadaşıma verdim ve hala daha almak istiyor çünkü görerek ve geçmişini bilerek alıyor bu noktada dürüstlüğe çok önem veriyorum ve tüm arkadaşlarıda yanlış anlamalara neden olmamak amacıyla biraz daha özverili olmaya davet ediyorum.
 

ciancarlo

Uzman Üyemiz
Katılım
15 Eki 2010
Mesajlar
3,074
Konum
İSTANBUL / Pendik
Web sitesi
renkmuhabbetkusu.blogspot.com
Adı
Cihan
Soyadı
AYTAN
cengiz KAYMAK' Alıntı:
Bu sitede olmamızdaki amaçta zaten aile kavramını sağlamak ve birbirimize elimizden geldiğince yardımcı olmak değil mi ? bu noktada benimle aynı görüşleri paylaşacak olan arkadaşlarda olabilir olmayabilirde ama unutulmaması gereken kendimize yapılmaması gereken bir şeyi başkalarına yapmamayı öğrenmeliyiz.Daha 2 gün önce kendime ayırdığım 20 takım kuşumu arkadaşıma verdim ve hala daha almak istiyor çünkü görerek ve geçmişini bilerek alıyor bu noktada dürüstlüğe çok önem veriyorum ve tüm arkadaşlarıda yanlış anlamalara neden olmamak amacıyla biraz daha özverili olmaya davet ediyorum.
:)
 

wasiliti

Takipçi Üyemiz
Katılım
7 Tem 2010
Mesajlar
138
Konum
Osmaniye
Adı
Gökhan
cihan kardeş gayet güzel açıklamışsın konuyu hakkı istenilen çift için ise kişinini payı çok fazla çünki problemli çifti hakkıdır fiyatı ile satabilme olasılıgı oluyor ve buda yanıltıcı bir davranıştır yani satıcının payı çok fazla. alıcıdan ziyade satacı olmayı düşünürsek bir çok cevaba ulaşmış olabiliriz kendi kanımca. teşekkür ederim.
 

murat kabayel

Uzman Üyemiz
Katılım
31 Ağu 2010
Mesajlar
619
Konum
izmir
Adı
murat
Soyadı
kabayel
kuşu tanıdıktan alacaksın pazarda satılan kuşlardan verim alma şansın en cok  %25 yavru yapar ama bakarmı onu bileceksin .ben yavrusunu pazarda 30 tl ye sattıgım 6 yavru bakan bir cift kuşuda 150l ye satmam herhalde.
 

Samet Ödilek

Yeni Üyemiz
Katılım
29 Ağu 2011
Mesajlar
11
Konum
Sakarya
Bende 1.5 sene önce eş almıştım 70 tlye.Çİftim sürekli kavga ediyodu bende satmak zorunda kaldım sattığım kişiyede sölemiştim kuşların kavga ettiğini o yinede aldı(1 Eş karşılığında 3 Yavru+10 TL vermişti.d 60 tlye satmıştım yani).5 yavru bakan bir çift neden 90 TL olsunki?Zaten yavruları 100 TL ediyor.Ben burdan şunu anlıyorum 100 Tlnin altında bir çift satılıyorsa iyi çift değildir kim ne derse desin.