kuşları ayırdım

vahap

Uzman Üyemiz
Katılım
27 Haz 2016
Mesajlar
255
Konum
afyon
Adı
vahap varol
Soyadı
ülgen
2,5 aylıkken aldığım erkek kuş 7 aylık olunca yanına 7 aylık dişi aldım ve aynı kafeste 1 aydır beraberler.yumurta,mama,kızıştırıcı yem v.s. uygulamaları yapıyorum.ara sıra hafif itişmeleri oluyor.yuvalığa dişinin ilgisi pek yok.kafesleri ayırdım.15 gün mama v.s. uygulamalara devam edip birleştirmeyi düşünüyorum.umarım iyice kızışırlar ve yavrulama dönemleri başlar.
yanlış yolda mıyım acaba anlattığım kadarı ile?
tşk.......
 

Esra DELÜHASAN

Takipçi Üyemiz
Katılım
23 Ara 2016
Mesajlar
128
Konum
Bursa
Adı
Esra
Soyadı
Delihasan
Bir ay birbirlerini tanımak için çok kısa bir süre. İtişip kakışmaları normal. Bende acemiyim bu konuda. Ve aynı durum benim kuşlarım içinde öyle. Forumda ve netde benzer konuların çoğunu okudum. Vardığım sonuç ise zaman ve sabır. Şu an dişim 10 erkek 12 aylık. Bir dört ay daha sabırla bekleyeceğim. Kuşları ayırmak da hem birbirlerini tanımaları açısından hemde kavgayı önlemek açısından doğru olmuş. Dişi erkeğin kuruna cevap verdiğinde birleştirirsiniz. Ama illa yumurta olsun diye kızıştırıcıya yüklenmeyin derim. Burda usta abilerin yorumlarını okurken şu bilgi çok önemli bence. 14-15 aylık kuşlar kemik yapıları oturduğundan üremeye daha elverişli oluyormuş. Daha erken de yavru alinabilirmiş ama kuşun ömrünü kısaltıp sağlığını bozabilirmiş. Ben baharı bekliyorum. Naçizane tavsiyem sizde öyle yapın. Tüyleri kadar ömürleri sağlıklı yavruları olsun inşallah.
 

Recep Manay

Uzman Üyemiz
Katılım
26 Nis 2011
Mesajlar
585
Konum
İstanbul
Adı
Recep
Soyadı
Manay
Vahap Bey hızlı ve aceleci davranıyorsunuz kızıştırıcı yem vermek, her gün mama vermek kafeste beslenen yavrusuz bir çift için çok sağlıksız, kuşları ayırmışsınız kafesleri yan yana arada 5-10 cm kalacak şekilde iki ay süreyle ayrı kalsınlar daha sonra birleştiriniz, zaten onlarda anlaşıcaklardır gözlemlediğinizde ve her hangi bir sağlık problemleride yoksa mayıs gibi yuvalığı takabilirsiniz. Sağlıklı üretimler olur inş fakat bu işin %80 i sabır, Bazen acele etmek zaman kaybıdır.
 

vahap

Uzman Üyemiz
Katılım
27 Haz 2016
Mesajlar
255
Konum
afyon
Adı
vahap varol
Soyadı
ülgen
esra hanım ve recep bey'e teşekkür ederim bilgi paylaşımı için.yazılarınızı okumadan birkaç saat önce ayırma işinden vazgeçtim.illa ki yavru istiyorum demekten,gece-gündüz takip etmekten kafayı üşüteceğim yoksa.varsın olmasın.onlar da canlı,olacaksa da geç olsun.sabır ve zaman bir çok yorumlarda rastladığım kelimeler.ama mama takviyesini ve kızıştırıcıyı azaltacağm,arasıra vereceğim.teşekkürler...