Kusma ve baytril K %5 ve Mikostatin

Ferhat Han

Uzman Üyemiz
Katılım
4 Haz 2012
Mesajlar
343
Öncelikle hayırlı ramazanlar...

Bundan 2 hafta önce dişi kuşum kusmaya başlamıştı, 1 haftadır da yanındaki erkekte kusuyor.Önce basit olduğunu düşünerek kuşlara kum aldım ama durumda değişme olmadı ve kuşları elime alarak kontrol ettiğimde zayıfladıklarını ve kursaklarının boş olduğunu farkettim. Bir veteriner arkadaşımla konuştuktan sonra (telefonla) sorunun sindirim siteminde olduğunun düşünerek ilaç kullandım kusma zayıflasa da değişen bişey olmadı... Şu an kurumadan şüpheleniyorum zayıflamaya başladılar ve araştırmalarıma göre kuruma 8-12 haftada kuşu yavaş yavaş öldürüyormuş.Umarım kuruma değildir.

Bugün veteriner arkadaşımı aradım tekrar... kuşlar konusunda çok bilgili değil malesef,bende ona kurumaya mantarın neden olduğunu ve antifungal bi ilaç tavsiye etmesini söyledim,bildiği ilaç olmadığını ancak mantarın her canlıda belirli oranda olduğunu ve diğer hastalıkların ve stresin etkisiyle mantarın çoğalarak zarar verebileceğini anlattı, bu yüzden baytrili kullanmamı önerdi,diğer hastalık etkenini ortadan kaldırırsan düzelme olabilir dedi... Bende bu sabah 2 veteriner gezdim önce antifungal sordum ama onların da bu konuda bi bilgisi malesef yok... Bu yüzden baytrile sarıldım %2.5 luk olmadığı için % 5 lik aldım ve içme sularına 0.5 ml (cc) damlattım... Umarım fazla damlatmamışımdır, çünkü üzerinde kuşlara ne kadar kullanılacağı yazmıyor.... %5lik kullanan varsa nasıl kullandğını yazarsa bilgilenmiş oluruz... Bende buradan kuşları takip edip süreci size bildireceğim...
 

Ferhat Han

Uzman Üyemiz
Katılım
4 Haz 2012
Mesajlar
343
Baytril bir işe yaramadı... Ayrıca ağır bir ilaç olduğundan kuşlar biraz yıprandı, kusma devam ediyor onun dışında sağlıklı görünüyorlar... 1 hafta kadar kuşları dinlendirdikten sonra Son çare etken maddesi nistatin olan mikostatin yada fungostatin denemeyi düşünüyorum... Böyle de iyileştiremezsem kuşları ücretsiz sahiplendireceğim  :-[
 

kotkafa

Site Moderatörü
Yönetici
Katılım
18 Tem 2010
Mesajlar
1,485
Konum
Antalya
Adı
Günay
Soyadı
Dönmez
Ferhat HAN' Alıntı:
Baytril bir işe yaramadı... Ayrıca ağır bir ilaç olduğundan kuşlar biraz yıprandı, kusma devam ediyor onun dışında sağlıklı görünüyorlar... 1 hafta kadar kuşları dinlendirdikten sonra Son çare etken maddesi nistatin olan mikostatin yada fungostatin denemeyi düşünüyorum... Böyle de iyileştiremezsem kuşları ücretsiz sahiplendireceğim  :-[
Baytrili birkere kullandım ve son kullanışım olacak...kuşlar için fazla kalibreli bir ilaç ve işe yaramıyor.

Sizin yerinizde olsam veterinerime birde Psittakoz hastalığı (chlamydia psittaci) olasılığını araştırmasını önerirdim...bu hastalık şu an ülkemizdeki kafes kuşlarında en yaygın hastalık olarak seyrediyor ve birçok üretici ve hobici bunun farkında değil. Google'da "Papağan ateşi" olarak arattırırsanız karşınıza bununla ilgili birşok kaynak çıkacaktır. Benim bulduklarım içinde en iyi ve anlaşılır şekilde bu adreste anlatılmış - http://www.muhabbetkuscusu.com/index.php?option=com_content&view=article&id=76:muhabbet-kusu-psittakoz-chlamydiosis-papagan-atesi-&catid=39:muhabbet-kuu-hastalklar&Itemid=24

veterinerinize bu olasılığı göz önünde bulundurmasını rica edin...eğer veterinerin de şüpheleri bu doğrultuda olursa tedavi kısmı kolay...biraz gayret ve sabırla kuşlarınızı kurtarabilirsiniz.
 

Ferhat Han

Uzman Üyemiz
Katılım
4 Haz 2012
Mesajlar
343
Verdiğiniz bilgiler ve ilginiz için teşekkür ederim Günay bey verdiğiniz linki  inceledim,bulgulara göz attım ancak kuşlarımdaki hastalıkla örtüşmedi,yinede bu hastalığı da göz önünde bulundururum... Kuşlarım bir haftadır dinleniyor yarından itibaren mikostatini deneyeceğim.
 

levent33

Uzman Üyemiz
Katılım
2 Ağu 2012
Mesajlar
556
Konum
MERSİN
Adı
LEVENT
Soyadı
ULUCA
UMARIM SAĞLIĞINA KAVUŞUR ZAMAN ZAMAN DURUM HAKKINDA YAZARSANIZ BİZLERDE BİLGİLENİR İZ
 

ABDULLAHYILMAZ

Uzman Üyemiz
Katılım
23 Haz 2011
Mesajlar
311
baytrili kuşun bünyesini dayanıklı hale getirmesi için kullanabilirsiniz baytrilin asıl kullanım amacı antibiyotik  özelliğinden çok iştah açıcı ve vücut ısısı yükseltici özellikleri olmalı  % 10 luk ayarlamayı yapamayanlar için fazla kullanmayı bilmeyenler içinde % 5 lik bile kuşa ağır direkt olarak tatbik edemeyenler suluklarına kullansınlar kusların iştahını artırdığı  için vucuda beısn gırısını saglayacak vucut ısısını artırdıgı ıcınde bagısıklıgı tetıkleyıcıdır bakterı uremesını ındırgedıgı ıcınde kusun kanındakı bunyesındekı zararlı bakterılerı durdurma ozellıgınden dolayı yem yedırdıgı ve vucut ısısını yukselttıgı kusun bır ıkı gun ıcerısınde kendıne gelmesını saglayacaktır sonucta bunyesı kuvvetlenen bır kus baska bır aksılıgı olmadıgı taktırde parazıtel ortamda oksıjen eksıklıklerı hıjyen sorunu yem kalıtesızlıgı vs gıbı durumlar soz konusu ıse kusması kesınlıkle sureklılık kazanacak sonundada en son haddınde kusunuzu kaybedeceksınız sahsı tavsıyem ılk once ortamdakı mıkrobıyal duzenı en aza ındırgemenız bunu temızlıkle yapabılırsınız artık maddelerı bozulmadan ortamdan uzaklastırmanız etkılı olacaktır sularını taze bulundurmanız bunda etkılı olacaktır yemlerı kalıtelı emın oldugunuz yemlerden tercıh etmenız bu konuda etkılı olacaktır.
sonrakı olaylara gelınecek olursada kuşlara bakıyorumda yüklenmeyen bilimsel terim kalmamış forumda insanlar bilimsel terimler duymak isteseler bilimsel sitelerden arastırmalarını yaparlar burda insanlar kolay cozumler bulmaya calısıyorlar olabıldıgınce tecrubesız ınsanların tecrubelı ınsanlara anlayabılır dılde yardımcı olmaları bence burda cok onemlı  ve deyınmeden gecemeyecegım kımse kırılıp ıncımesın bılımsel terımler kullanılıp kuslara abartılı her seferınde orneıgn bı tek kusma sorunu ııcn her baslıkta baska bır mıkrop ısmı ılac ısmı onermek onerenı allameı cıhanda yapmıyacaktır ki veteriner değil ise bilim adamı deil ilmi ile okuyarak dıplomasını almıs kısı degılse benım gozumde  haddınden fazla kucuk dusurecektır kı şahsen en sevmedıgım olalardan bırısıde ben bıldımcılıktır bazıları her hastalıga baytrıl olmaz her parazıte ıvermectın olmaz her rahatsızlıga bılmem felan olmaz deyıp kusların normalde bunyelerınde bulunan ama en ufak sendelemede kusun bunyesıne gore sadece ortam kosulları nem ısı ve ısık olarak hangı mıkrobun oldukden sonra cesetın uzerınde ureyıp cogalacagı otomatıkmanda bu mıkrobun olum sebebı oldugu on gorulecegı aşikardır  onerılerımız kusların semtomatık tedavılerı uzerıne olması ve hobıye gonul vermıs ınsanların olmadık abartılarla hobıden sogumasına sebep olunmamalıdır kimseyle hiç bir sorunum yok yazılarım sadece tercube konusunda sıkıntı yasayanların kafasının karıstırılmaması gerektıgı uzerınedır ve baytrıl veya baska herhangı bır ılac ılk once ortam gereklı kosullara getırılmelı ve sıkıntınn sebebı ortam kosullarında aranmalıdır kuşun kusması varsa en onemlı bas nedenın ortamdakı bozuk havanın oldugudur  ıstahsızlık var ıse yemın veya suyun veya veya ortamda bozuk gıda oldugundandır lutfen dıkkate alalım tecrubelı arkadaslarımızdan sahsım adına bunu rıca edıyorum ........arkadasımızın sorununa gelınce yazıdada bahsettıgım gıbı baytrıl k ortam kosulları uygunlastırılmadıkca kusa yarardan cok zarar getırecektır cunku tekrarlatıcıdır ortam ortamdakı hataları gozlemleyın uygun hale getırın hava bozuk yem vs temızlık hıjyen haala kus kusmaya devam edıyorsa kusa ılac verın ve kumestekı havalandırmayı kesınlıkle ama kesınlıkle goz ardı etmeyın okuyan herkese teşekkurlerımı sunarım....
 

kotkafa

Site Moderatörü
Yönetici
Katılım
18 Tem 2010
Mesajlar
1,485
Konum
Antalya
Adı
Günay
Soyadı
Dönmez
yazan sadece 2 kişi olduğu için mecburen üzerime aldım Abdullah bey  ::) ...ama darılmaca yok tabii  ;D

...hadi biraz sohbet edelim.

Hayır ben veteriner veya bilim adamı değilim...sadece memleketimizdeki bu sözde bilim adamlarının varlığından şüphelenen birisiyim. Olsalardı ülkemizde kuşlar üzerine uzmanlaşmış veterinerler de olurdu düşüncesindeyim. Oldukça uzun zaman kuşlarım birden fazla hastalıkla savaştı ve yardım edebilecek veteriner bulamadım. Sonuç olarak iş başa düştü, istemeyerek ve korkarak da olsa bu hastalıkların teşhislerini ve tedavilerini kendim yapmak zorunda kaldım. Tecrube edinmeye zorunlu brakıldım.

Sizin de dediğiniz gibi öncelikle ortamda olabilecek sorunlara bakılmalı, buna en başta kuşların bulunduğu ortamdaki hava kalitesi. Benim şüphem de zaten havaya dayalı, bir araştırırsanız Psittakoz hastalığı bir ornithosis olduğunu bulacaksınız. Hatta hazır el atmışken biraz daha çok bilmişlik taslayıp, aslında kuşlara ilk bulaşan hastalığı da söyleyebilirim. İlk bulaşan hastalık çok önemli, zira kuşun yaşam döngüsünü etkilemekte ve bundan sonraki hastalıklara da sebep olmakta. Bu bir film senaryosu değil tabii, ama hastalık aynen şöyle gelişiyor kuşlarımızda.

İlk olarak kuşlarımıza içtikleri sudan Giardia denilen mikrop bulaşıyor...bir protozoa. Hem insanları etkiler hem de kuşları, kuşları etkileyen türün adı Giardia psittaci. Bu mikrop ülkemizin tüm sularında ve havada bulunur, bitkiler hariç tüm omurgalı canlılarda bulunur. Steril edilmiş şişe sularında bile kapağı açıldıktan birkaç dakika içerisinde bulaşan bir mikroptur. Bu mikrop ilk 24 saat zararsızdır, sonra üremeye başlar ve çoğalır...bulaştığı kuşun idrarı, dışkısı ile havadan ortama tekrar yayılır ve diğer kuşlara bulaşmaya başlar...bu şekilde kısır döngü gibi çoğalmaya devam eder. Bu tabii bir süreç...birkaç gün içinde de olabilir, birkaç ayda da olabilir. Giardia hücre duvarlarından da geçebilme yeteneğine sahip olduğu için kuşun herhangibir organına yerleşip orada çoğalmaya başlar, ama genellikle bu organ ince bağırsak olur. Buna bağlı olarak da ilk o organ veya bölge etkilenir ve direnci zayıflar. Yine buna bağli olarak ikinci hatta üçüncü ve dördüncü hastalık oluşmasına sebep olur. Fazla ayrıntıya girmeden, sonuç olarak Giardia kuşun bağışıklığını zayıflatmaya başlar, biz de bunun asla farkında olamayız. Zamanla Giardia diğer hastalıklara da açık kapı brakmaya başlar, bir hastalık diğerini tetikler...genellikle sırası ile ya Psittakoz ya da Candida oluyor, tabii bunun beraberinde mutlaka E-coli de eşlik ediyor. Kuşumuz bunun gibi durumda hala bize bir belirti göstermeyebilir, hiç birşey yokmuş gibi günlük yaşamına devam edebilir. Bunun gibi durumlar artık tehlike arz etmeye başlamış oluyor, çünki artık sırada diğer daha ağır mikribial, bakteriyel ve mantar türü hastalıklar geliyor. Yine biraz bilimsel olacak ama bunu anlatmanın başka yolu yok, bu aşamadan sonra sayabileceğimiz hastalıklar - Mycoplasmosis, Salmonellosis, Paramyxovirus PMV1, Streptococcus, Trichomoniasis, Coccidiosis, Hexamitiasis gibi olabiliyor. Birçok durumda da bunların birkaçının aynı anda seyretmesi oluyor.

Hobicileri kesinlikle korkutup bu işten soğmalarına sebeb olmak istemeyiz...ister 1, ister 1000 kuş besleyelim, 1-2 kuşumuz var diye hastalıklar bizi es geçecek diye birşey yok. Bazen kuşlarımıza ne kadar iyi bakarsak bakalım, çoğu zaman aldığımız kuş zaten doğuştan hasta oluyor...hayatta olmasının tek sebebi bağşıklık kazanmış ve bir taşıyıcı haline gelmiş olması. Aslında çok daha çılgın birşey söylesem yeridir, tamamen sağlıklı diye bir kuş yok, hiç de olmadı, sadece bağşıklık kazanmış kuşlar var...bağşıklık kazanamayanlar zaten telef olmuşlar.

Nereden çıktı bu derseniz, muhtemelen herkezin başına gelmiştir...bir üretimhaneye veya petşopa gittiniz, kuşlara bakıyorsunuz sapasağlamlar ve birkaçtane almaya karar verirsiniz...ne de olsa kuşlar bomba gibi hiç bir sorunları yok. Kuşları alıp kendi üretimhanenize getirdiniz, aradan 4-5 gün geçiyor ve bi bakmışsınız ki kuşlarınız birden patır-patır ölmeye başladı...siz ne olup bittiğini anlayana kadar elinizde sadece yeni aldığınız o kuşlar kalmıştır... neden acaba :eek:

Bunun tam tersi olaylar da yok değil...bir veya birden fazla hastalığa bağşıklık kazanmış kuşlardan oluşan üretimhaneniz vardır. Pazarda birkaç kuş beğenmişsinizdir ve almaya karar verirsiniz. Kuşları üretimhanenize sokarsınız ve 1 hafta sonra tüm yeni aldığınız kuşlar hiç bilmediğiniz bir nedenden dolayı ölür  :-[

Burada aslında sabaha kadar oturup buna benzer gerçek olaylar yazıp sebeplerini de tek-tek açıklayabilirim ama konumuz bu değil, Ferhat ustanın kafasını fazla gereksiz bilgilerle karıştırmayıp aslında en muhtemel olasılıklar üzerinde durmasına yardım etmek istiyoruz. Ben hala şüphelerimin arkasında duruyorum Ferhat bey, dediklerimi veterinerinizle konuşun ve Psittakoz üzerinde yoğunlaşın.
 

Saysay

Uzman Üyemiz
Katılım
13 Ocak 2012
Mesajlar
547
Konum
İstanbul
Adı
Sayra
Soyadı
Senses
öncelikle geçmiş olsun sonradanda verilen bilgiler için teşekkürler
 

Behzat TİĞİZ

Powermaxmama.com
Yönetici
Katılım
20 Şub 2011
Mesajlar
3,078
Konum
Batman
Web sitesi
www.powermaxmama.com
Adı
Behzat
Soyadı
Tiğiz
günay abi ve abdullah yılmaz bey.. ikinizede tebrikler.. cok seviyeli bir tartışma.. keşke sitedeki butun arkadaslar tartısma ortamı olunca bu sekilde seviyelice konular uzerinde tartışsa..
 

ABDULLAHYILMAZ

Uzman Üyemiz
Katılım
23 Haz 2011
Mesajlar
311
Bu dünya kimseye kötülük etmeye ve insanların canını sıkmaya ve onlarında sizin canınızı sıkmasına değmez hepimiz burda bişeyler yapmaya çalıştığımız için yerine göre hep birlikte bazı yorumlar konusunda başlıklar konusunda fikrini söyleyebilecek tartışabilecek Allah çeşitliliği sevendir yöntem yöntemden üstündür beşer şaşacaktır şaşmamaya çalışmak ise en ziyade görevidir hepimiz kendi çapımızda en iyileriz her yöntem herkesin kendi yetiştirdiği ve bakım ve ortama ayak uydurmuş ona göre nesil sürmüş kuşların yetişmesi ırkların kaliteleşmesi ve çeşitli varyasyonlarında çapraz teknikleri ile bazen yerine göre uçuk sayılabilecek uygulamalar ile tedavi üretim vs gibi konuların mantığa dayalı  uygulamaktır ana mantık  her zaman aklın mantığın yolunda yürüyenlerle yolumuz birdir eleştirilere sebepsiz sinirlenmeyen elinden geldiğince acıklamasını kendince yapan insanlarada insani saygımız sonsuzdur. yakında fotograf çekebilirsem yeni çaprazladığım mantolu ve paçalı muhabbetlerimin fotolarını yayınlamaya çalışacağım ama biraz zaman alabilir hızlı olur dersem yalan olur  fot makinem arızalandığı için diğer cep tel gibi cihazlarda net çekimler yapamadığı için sağlılı resim alamıyorum en kısa zamanda halledecegim inş.buradaki benden yaşı büyük olan herkes abilerim yaştaşlarım arkadaşlarım ufaklarda kardeşlerimdir elimden gelenin en iyisini tecrübelerim dogrultusunda paylasacagım  bu arada söylemedende edemeyeceğim kanatlı polyamasının aşısı almanyada mevcutmuş net bir bilgi alınca sizlerle onuda paylaşacağım böylelikle imkanı olan üyelerimiz getirdip sıkıntılarını giderebilirler  genel adı polyama graft olarak geçen markasını modelini üreticisini bilmediğim aşıyı temin edebilirsek türkiye genelinde çok şahane sonuc ve verim alınabilecek su an tek bıldıgım tek bir kuş için oldugu ve 13 euro cıvarında oldugu enjektabl oldugunu bılıyorum duyumlarım bu dogrultuda yurt dısı ıle alakalı olan arkadaslar bı arastırıp burdan bılgılendırırlerse herkesı bende mutlu olurum temin edebilecek kişilerde muhtemelen çıkacaktır french moult denen ve hemen hemen herkesin baş belası olabılen bır sıkıntıda otomatıkman ortadan kalkacaktır yan ürün sayılabilecek hastalıklarla ugrasmamızada gerek kalmayacak french moulta sebebıyet veren bu vırusun en az 30 tur mıkrop ve rahatsızlıgın tetıkleyıcısı ortam saglayıcısı olduguna emınım ıyı uretım ve hobıler dılerım her şey hepinizin gönlünce olslun...... :)
 

Ferhat Han

Uzman Üyemiz
Katılım
4 Haz 2012
Mesajlar
343
Yorum yapanlara teşekkür ederim,bu forumda gördüğüm tartışmaların hepsi seviyeliydi... bu yüzden bu forumu gerçekten severek takip ediyorum...

Hastalığa gelince mikostatini  6 gündür kullanıyorum tam emin olamamakla beraber dişi düzeldi kusma yok yada çok az ben denk gelmedim genelde yakın bi mesafede olduğumdan çıkardıkları sesten anlayabiliyorum kustuklarını... erkekte azaldı ama ,çok bir düzelme yok... Erkeği az önce ayırdım kafesten çünkü dışkılardan bazıları normal bazıları normal değil,dişide  hastalığı tekrar başlatır korkusuyla erkeği ayrımak zorunda kaldım, işin üzücü yanı dişi yeni yeni yuvaya girmeye başlamıştı... şimdi kafesin dibine indi,uyuklamaya falan başladı strese girecek gibi,umarım stresten tekrar hastalanmaz... İnşallah doğru olanı yapmışımdır. Şimdiye kadar ilacı suluklarından veriyordum, erkeğe ağızdan damlatıyorum artık... böylede olmazsa dediğim gibi ücretsiz sahiplendireceğim hasta olanı....
 

yavuz kepir

Yeni Üyemiz
Katılım
29 Eyl 2016
Mesajlar
6
Konum
antalya
Adı
yavuz
Soyadı
kepir
Benzer Bir durum için 4 in 1 mix kullanmıştım tamamen işe yaradı. konuyu hortlattım ama bu deneyim deneyimdir. Saygılar..