OKALİPTUS YAĞI KULLANIMI ???

Coşkun Ödemir

Uzman Üyemiz
Katılım
12 Eki 2010
Mesajlar
684
Cihan AYTAN' Alıntı:
Mehmet bey bu uygulamayı yaptığınızda 3-4 damla bir sulukta okaliptüs yağlı bir suyu inanın hiç içmediklerini düşünüyorum siz onların içtiğini düşünüyor olabilirsiniz kuşlar suluktaki çok ağır olan suyu içmiyorlar

okaliptüs kurt düşürücü ,mesane temizleyici ,rahatlatıcı mikrop öldürücü özelliği vardır tabiiki ama suluklarına 3-4 damla demek kuşun üst solunum yollarını tahriş demek hemde bu sıcaklarda
 

kotkafa

Site Moderatörü
Yönetici
Katılım
18 Tem 2010
Mesajlar
1,485
Konum
Antalya
Adı
Günay
Soyadı
Dönmez
Okaliptus yaprağını bir kızıştırıcı olarak görmek yanlış olur...tamam üremeyi teşvik ediyor ama kızıştırmıyor. Okaliptusda bulunan Lisin (bazı kaynaklarda lizin olarak da geçer) adında bir madde var...üremeyi teşvik eden madde budur. Okaliptusun faydaları saymakla bitmez ama yağı olarak etkileri tartışılabilir. Tahmin edebileceğiniz gibi birçok doğal bitki yağıları okadar da doğal değiller...bu nedenle kuşlarımıza bitkinin kendisini sunmak çok daha faydalı oluyor. Ben şahsen sadece yapraklarını değil, ufak dallar toplayıp kuşlarıma veriyorum, zira dalın kendisinde farklı maddeler, yaprağında farklı maddeler, çiçek ve tomurcuğunda fraklı maddeler barındırıyor...bu şekilde kuşlar diledikleri yerinden tüketip o an ihtiyacı neyse onu karşılıyor. Şahsen okaliptus yağını doğuradan verilmesini doğru bulmuyorum (bu arada bunun için hiç bir bilimsel dayanağım yok), bitkinin kendisi sunulması çok daha faydalı olduğuna inanıyorum.
 

habiltanta

Uzman Üyemiz
Katılım
28 Nis 2011
Mesajlar
1,940
Konum
AFYONKARAHİSAR
Adı
Habil
Soyadı
TANTA
Günay DÖNMEZ' Alıntı:
Okaliptus yaprağını bir kızıştırıcı olarak görmek yanlış olur...tamam üremeyi teşvik ediyor ama kızıştırmıyor. Okaliptusda bulunan Lisin (bazı kaynaklarda lizin olarak da geçer) adında bir madde var...üremeyi teşvik eden madde budur. Okaliptusun faydaları saymakla bitmez ama yağı olarak etkileri tartışılabilir. Tahmin edebileceğiniz gibi birçok doğal bitki yağıları okadar da doğal değiller...bu nedenle kuşlarımıza bitkinin kendisini sunmak çok daha faydalı oluyor. Ben şahsen sadece yapraklarını değil, ufak dallar toplayıp kuşlarıma veriyorum, zira dalın kendisinde farklı maddeler, yaprağında farklı maddeler, çiçek ve tomurcuğunda fraklı maddeler barındırıyor...bu şekilde kuşlar diledikleri yerinden tüketip o an ihtiyacı neyse onu karşılıyor. Şahsen okaliptus yağını doğuradan verilmesini doğru bulmuyorum (bu arada bunun için hiç bir bilimsel dayanağım yok), bitkinin kendisi sunulması çok daha faydalı olduğuna inanıyorum.
GÜNAY ABİ SON NOKTAYI KOYMUSSUN ELİNE SAĞLIK.