Okaliptus yaprağını bir kızıştırıcı olarak görmek yanlış olur...tamam üremeyi teşvik ediyor ama kızıştırmıyor. Okaliptusda bulunan Lisin (bazı kaynaklarda lizin olarak da geçer) adında bir madde var...üremeyi teşvik eden madde budur. Okaliptusun faydaları saymakla bitmez ama yağı olarak etkileri tartışılabilir. Tahmin edebileceğiniz gibi birçok doğal bitki yağıları okadar da doğal değiller...bu nedenle kuşlarımıza bitkinin kendisini sunmak çok daha faydalı oluyor. Ben şahsen sadece yapraklarını değil, ufak dallar toplayıp kuşlarıma veriyorum, zira dalın kendisinde farklı maddeler, yaprağında farklı maddeler, çiçek ve tomurcuğunda fraklı maddeler barındırıyor...bu şekilde kuşlar diledikleri yerinden tüketip o an ihtiyacı neyse onu karşılıyor. Şahsen okaliptus yağını doğuradan verilmesini doğru bulmuyorum (bu arada bunun için hiç bir bilimsel dayanağım yok), bitkinin kendisi sunulması çok daha faydalı olduğuna inanıyorum.