petshop açmak için gerekli belgeler

yağız yağcı

Üyemiz
Katılım
19 May 2013
Mesajlar
74
Konum
ANKARA
Adı
YAĞIZ
Soyadı
YAĞCI
merhaba arkadaşlar çocukluğumdan belli petshop sahibi olmak hep hayalimdi şu sıralar iycene aklıma yatmaya başladı yer sıkıntısı yok ancak gerekli belgeler nelerdir ne gibi ruhsatlar almak gerekir bilgisi olan varmı ?? icon_think

yardımlarınız için şimdiden  teşekkürler.
 

Umut Ergün

Uzman Üyemiz
Katılım
15 Tem 2012
Mesajlar
928
Konum
Tokat/Almus
Adı
Umut
Soyadı
Ergün
bence buraya sormayın derim gidin bi petshopcuya sorun derim en saglıklısı oyle olur yanı
 

beko_27

Uzman Üyemiz
Katılım
3 Eki 2012
Mesajlar
433
Konum
gaziantep
Adı
BEKİR
Soyadı
ÇOLAK
Umut ERGÜN' Alıntı:
bence buraya sormayın derim gidin bi petshopcuya sorun derim en saglıklısı oyle olur yanı
++ haklısın umut ustam ama burdada petshop çalıştıran bir çok dost var ;)
 

karahanuzun

Uzman Üyemiz
Katılım
20 Ocak 2011
Mesajlar
2,050
Konum
İZMİT
Adı
Karahan
Soyadı
UZUN
Evet arkadaşlar.Aramızdaki bazı arkadaşların aklından geçen petshop açma düşüncesiyle ilgili  bu yazıyı yazmaya karar verdim.Malumunuz petshoplarda satılan bilimum malzeme ve hayvanlar,bunlarla ilgili tüm sorunları açıklamaya çalışacağım.(Bu arada bazılarının tekerine çomak sokuyorsam özür diliyorum)

1.Öncelikle Cadde üstü ya da köşebaşı bir dükkan olması muhakkak.Ki benimki ara sokaktaydı,ve çok zor günler geçirdim.

İstanbul gibi bir yerde cadde üstü ya da köşebaşında işlek bir dükkanın kirasının yaklaşık olarak 2.500- 10.000 TL arasında.Bu da her ay ki karınızdan her ay bu gideri ayırmanız gerekiyor.

2.İç ışıklandırma,Tabela,akvaryum ısıtıcı ya da filitreleri v.b. elektrik ücreti en az 200-600 TL.

3.Muhasebe açılışı için 2010 da 100 TL defter tastik parası veriliyor ve stopaj,vergi 200TL.

4.Dükkanınıza belediyeden ruhsat alabilmeniz için harç parası,dükkanın çevresini gözteren kroki (mimar onaylı)dükkanın kendi krokisi(mimar onaylı).Yangın tüpü ve ayrıca dükkanınızda havalandırma pervanesi ve su gideri olmak zorunda.Yoksa belediye ruhsatı alamıyorsunuz.

5.Tarım il müdürlüğünün açmış olduğu ev ve süs hayvanı satış yeri eğitimine katılıp sertifika almanız bu sertifika ile tarım il müdürlüğüne gitmeniz
a)sertifika
b)dükkanınıza ait su faturası
c)Dükkanın etrafını gözteren kroki(mimar onaylı)
d)Dükkanın içinin krokisi)mimar onaylı)
e)dilekçeniz
f)Veteriner hekiminiz ile yaptığınız bir yıllık sözleşmenin noter onaylı fotokopisi ve veteriner hekimin oda izin belgesi.

Bu evraklarla tarım il müd. den ruhsat alıyorsunuz.

Heee almadınız ve biri sizi gabbazladı ya da müşteri şikayeti oldu ya da müd. denetcileri gezerken sizi buldu.:)işte o zaman bu işlemlerin hepsini o kadar hızlı yapıyorsunuz ki siz bile şaşırırsınız.Ya da 5000 tl cezayı basıveriyorlar...

Bitti mi? hayır.
6) Eğer açık kedi, köpek,kuş yemi satıyorsanız bunun için de tarım il den ruhsat almanız gerekiyor.

7)Ayrıca doğadan yakalanmış kuş,sincap,yılan,timsah,kertenkele türü hayvanlar satamazsınız.Satarsanız yakalanmanız halinde yine yüklü ceza var.Unutmayın ülkemizde herşeyin çaresi var.Ama şikayet ya da gambazlama olmadığı zaman sorun yok ama olunca memurlar malesef ceza yazıyorlar.

Bitti mi? Hayır.
8)Her hafta veterinerinizin belirttiği dezenfektasyonla dükkanınızı temizlemeli ve bunun ile ilgili formu denetci personelin gelince kolayca görebileceği yere asmalısınız.

9)Dükkanınıza soktuğunuz her türlü kalbi atan canlıyo muhakkak noterden onaylı kayıt defterine kayıt etmeli ve satışları muhakkak yazmalısınız.(en çok uyuz olduğum mevzu)

10)İyi reklam yapmalı ve yaptığınız reklama göre gelen müşterilerinize güzel muamele etmelisiniz.

11)Muhakkak bağkur a kayıt olmalısınız ki kayıt olmamışsanız ve yetkililer sizi yakalamışsa

12)Gelelim aldığınız toptan malzemelere.Malesef her toptancıda her şeyi ucuza alamazsınız

birinde kedi maması kiminde kuş kiminde yemi kiminde de aksessuarlar ucuzdur.Bunu iyi takip etmelisiniz.Bu arada satın aldığınız ambalajlı her şeyin muhakkak son tüketim tarihine bakın elinizde patlamasın.Ya da satın bozuk malı da sizi hemen şikayet etsinler.

13)Satın aldığınız canlılar muhakkak sağlıklı olsun eyer sizde ölürse zarar müşteride ölürse adınız çıkar ve şikayet edilirsiniz.

14)Çevrenizde rakip firmalar olabilir,rakibiniz bu işilerden hiç anlamayan amacı sadece para kazanmak olabilir,kesinlikle küçük görmeyin ve muhatap olmayın.

15)Bilmediğiniz bir konu olduğunda Balık ya da hayvan davranışı,kesinlikle kafanızdan teşhis koymayın,unutmayın ki siz veteriner değilsiniz.Bizlerden çok hayvan seven birisi hiç çekinmeden veterinere gider ve hayvanın farklı hastalığı çıkarsa başınıza iş almanız içten bile değildir.

16)Piyasada orjinal malzemeler olduğu gibi çakmaları da vardır.Tavsiyem böyle şeylerden uzak durun.

17)Sattığınız her ürünün kullanım amacını ve şeklini öğrenin müşterilerinizi kandırmayın.

Yok ben çok iyi balıktan anlarım kuştan anlarım üreteyim de satayım demeyin,malı alın ve satın gitsin.

18)Kimsenin dükkanına özenmeyin.Unutmayın ki bu işte sermayeniz ne kadar olursa olsun dükkanı dolduramazsınız.Müşteriniz illaki olmayanı sorar.

19)En önemlisi Allah dan korkun kimseyi kandırmayın...

İşte arkadaşlar ben yaklaşık 1 yıl işlettiğim dükkanımda ki tecrübelerimi derleyerek sizlere yazmak istedim.Benim dükkanım mahalle arasında ve çok ufak dı. Beni kurtarmadı.Ancak resmi kurum ve kuruluşlara kiraya çalıştım.Ama ülkemizde kaçak yollarla çalışan bir sürü dükkan var.Ne diyelim hayırlısı olsun.
............ SİTEMİZDEN ALINTIDIR......... SİTE İÇİ ARAMA MOTORUNU KULLANINIZ LÜTFEN
 

alibeyk

Uzman Üyemiz
Katılım
16 May 2012
Mesajlar
4,345
Konum
İstanbul
Adı
mert
Soyadı
aydın
Karahan UZUN.' Alıntı:
Evet arkadaşlar.Aramızdaki bazı arkadaşların aklından geçen petshop açma düşüncesiyle ilgili  bu yazıyı yazmaya karar verdim.Malumunuz petshoplarda satılan bilimum malzeme ve hayvanlar,bunlarla ilgili tüm sorunları açıklamaya çalışacağım.(Bu arada bazılarının tekerine çomak sokuyorsam özür diliyorum)

1.Öncelikle Cadde üstü ya da köşebaşı bir dükkan olması muhakkak.Ki benimki ara sokaktaydı,ve çok zor günler geçirdim.

İstanbul gibi bir yerde cadde üstü ya da köşebaşında işlek bir dükkanın kirasının yaklaşık olarak 2.500- 10.000 TL arasında.Bu da her ay ki karınızdan her ay bu gideri ayırmanız gerekiyor.

2.İç ışıklandırma,Tabela,akvaryum ısıtıcı ya da filitreleri v.b. elektrik ücreti en az 200-600 TL.

3.Muhasebe açılışı için 2010 da 100 TL defter tastik parası veriliyor ve stopaj,vergi 200TL.

4.Dükkanınıza belediyeden ruhsat alabilmeniz için harç parası,dükkanın çevresini gözteren kroki (mimar onaylı)dükkanın kendi krokisi(mimar onaylı).Yangın tüpü ve ayrıca dükkanınızda havalandırma pervanesi ve su gideri olmak zorunda.Yoksa belediye ruhsatı alamıyorsunuz.

5.Tarım il müdürlüğünün açmış olduğu ev ve süs hayvanı satış yeri eğitimine katılıp sertifika almanız bu sertifika ile tarım il müdürlüğüne gitmeniz
a)sertifika
b)dükkanınıza ait su faturası
c)Dükkanın etrafını gözteren kroki(mimar onaylı)
d)Dükkanın içinin krokisi)mimar onaylı)
e)dilekçeniz
f)Veteriner hekiminiz ile yaptığınız bir yıllık sözleşmenin noter onaylı fotokopisi ve veteriner hekimin oda izin belgesi.

Bu evraklarla tarım il müd. den ruhsat alıyorsunuz.

Heee almadınız ve biri sizi gabbazladı ya da müşteri şikayeti oldu ya da müd. denetcileri gezerken sizi buldu.:)işte o zaman bu işlemlerin hepsini o kadar hızlı yapıyorsunuz ki siz bile şaşırırsınız.Ya da 5000 tl cezayı basıveriyorlar...

Bitti mi? hayır.
6) Eğer açık kedi, köpek,kuş yemi satıyorsanız bunun için de tarım il den ruhsat almanız gerekiyor.

7)Ayrıca doğadan yakalanmış kuş,sincap,yılan,timsah,kertenkele türü hayvanlar satamazsınız.Satarsanız yakalanmanız halinde yine yüklü ceza var.Unutmayın ülkemizde herşeyin çaresi var.Ama şikayet ya da gambazlama olmadığı zaman sorun yok ama olunca memurlar malesef ceza yazıyorlar.

Bitti mi? Hayır.
8)Her hafta veterinerinizin belirttiği dezenfektasyonla dükkanınızı temizlemeli ve bunun ile ilgili formu denetci personelin gelince kolayca görebileceği yere asmalısınız.

9)Dükkanınıza soktuğunuz her türlü kalbi atan canlıyo muhakkak noterden onaylı kayıt defterine kayıt etmeli ve satışları muhakkak yazmalısınız.(en çok uyuz olduğum mevzu)

10)İyi reklam yapmalı ve yaptığınız reklama göre gelen müşterilerinize güzel muamele etmelisiniz.

11)Muhakkak bağkur a kayıt olmalısınız ki kayıt olmamışsanız ve yetkililer sizi yakalamışsa

12)Gelelim aldığınız toptan malzemelere.Malesef her toptancıda her şeyi ucuza alamazsınız

birinde kedi maması kiminde kuş kiminde yemi kiminde de aksessuarlar ucuzdur.Bunu iyi takip etmelisiniz.Bu arada satın aldığınız ambalajlı her şeyin muhakkak son tüketim tarihine bakın elinizde patlamasın.Ya da satın bozuk malı da sizi hemen şikayet etsinler.

13)Satın aldığınız canlılar muhakkak sağlıklı olsun eyer sizde ölürse zarar müşteride ölürse adınız çıkar ve şikayet edilirsiniz.

14)Çevrenizde rakip firmalar olabilir,rakibiniz bu işilerden hiç anlamayan amacı sadece para kazanmak olabilir,kesinlikle küçük görmeyin ve muhatap olmayın.

15)Bilmediğiniz bir konu olduğunda Balık ya da hayvan davranışı,kesinlikle kafanızdan teşhis koymayın,unutmayın ki siz veteriner değilsiniz.Bizlerden çok hayvan seven birisi hiç çekinmeden veterinere gider ve hayvanın farklı hastalığı çıkarsa başınıza iş almanız içten bile değildir.

16)Piyasada orjinal malzemeler olduğu gibi çakmaları da vardır.Tavsiyem böyle şeylerden uzak durun.

17)Sattığınız her ürünün kullanım amacını ve şeklini öğrenin müşterilerinizi kandırmayın.

Yok ben çok iyi balıktan anlarım kuştan anlarım üreteyim de satayım demeyin,malı alın ve satın gitsin.

18)Kimsenin dükkanına özenmeyin.Unutmayın ki bu işte sermayeniz ne kadar olursa olsun dükkanı dolduramazsınız.Müşteriniz illaki olmayanı sorar.

19)En önemlisi Allah dan korkun kimseyi kandırmayın...

İşte arkadaşlar ben yaklaşık 1 yıl işlettiğim dükkanımda ki tecrübelerimi derleyerek sizlere yazmak istedim.Benim dükkanım mahalle arasında ve çok ufak dı. Beni kurtarmadı.Ancak resmi kurum ve kuruluşlara kiraya çalıştım.Ama ülkemizde kaçak yollarla çalışan bir sürü dükkan var.Ne diyelim hayırlısı olsun.
............ SİTEMİZDEN ALINTIDIR......... SİTE İÇİ ARAMA MOTORUNU KULLANINIZ LÜTFEN
güzel ve yararlı bir paylaşım
 

mehtapyılmaz

Uzman Üyemiz
Katılım
7 Ocak 2013
Mesajlar
1,484
Konum
Ankara
Adı
Mehtap
Soyadı
Yılmaz Maraşlıoğlu
Karahan Bey çok güzel açıklamışsınız sağolun bilgi paylaşımı için. Bu açıklamadanda anlaşılacağı üzere böyle bir işe kalkışmadan önce iyi düşünmeli ve iyi bilgi edinilmeli. Yağız Bey hakkınızda hayırlısı olsun inşallah.
 

BACE

Takipçi Üyemiz
Katılım
18 Ocak 2014
Mesajlar
211
Konum
diyabakır
Adı
Deniz
Soyadı
Yılmaz
Okurken bile insanın içi sıkışıyor :D paylaşım için Teşekkürler çok faydalı oldu :D