Tüyden çıkamayan kuş.

ufukyılmaz

Takipçi Üyemiz
Katılım
27 Ocak 2013
Mesajlar
103
Konum
İst/Kartal
Adı
ufuk
Soyadı
yılmaz
Emre AYAN.' Alıntı:
Kuş biyolojisini bilen birini bulunuz burada ki cevapların çoğu atmasyon.
Teoriyi pratiğe döktüğümüzde çeşitli sorunlar yaşarız. Tecrübe nedir?  hata yaparak veya yapmayarak aştığımız sorunlar toplamıdır. O sebeple sitede çok tecrübeli arkadaşlar var yorumları toptan lekelemek de bir hatadır. Elbette ki vasıfsız yorumlarda vardır içlerinde ama bunu da süzüp doğruyu bulmak kişinin elindedir. Bence :)
 

hasan us

Uzman Üyemiz
Katılım
31 Eki 2012
Mesajlar
662
Konum
Isparta
Web sitesi
www.facebook.com
Adı
Hasan
Soyadı
USAL
Ercan YAŞAR' Alıntı:


bu biraz toparlanmış hali

bulunduğu yer çok sıcak değil 20 derece felandır.
Bi kaç net resim daha çekip yükleyin lütfen sırt, kanat ve kuyruk kısmı net görülecek şekilde olsun.İnşallah sizinde dediğiniz gibi kuş tüydedir, aksi halde french molt hastalığı ihtimali belirdi şuan için aklımda kuyruk yapısına bakınca inşallah ben yanılıyorumdur. Yükleyeceğiniz resimlerle netlik kazanır.
 

babacan

Üyemiz
Katılım
5 Eki 2011
Mesajlar
35
Konum
almanya
Adı
ali
Soyadı
babacan
Mert AYDIN' Alıntı:
sayın ali babacan, 3 yıldır kuş besliyor, üretiyorsunuz ve ne yapılabilecegini eminim biliyorsunuz!!!

yinede yazayım
1- kuş bakımsız kalmıştır, iyi bir bakımla toparlanır

2- kuş hastadır, ancak hastalık belirtileri göstermiştir veya gösterir, yem yemede düşüklük, farkedilir oranda durgunluk, dışkı analizleri v.b. gibi..

zayıf ve bakımsız kuşun tüy değişimi tabiki uzun sürer
ve resimde gördüğüm kuş bakımsız kalmış zayıf bir kuş...


Sayin Mert AYDIN 3 yildir degil 10 yasindan bu yana hayvanlarla ilgilenirim özelliklede muhabbet kuslarina karsi özel ilgim vardir. Herkez kendi capinda bu durumlara karsi nasil hareket edilir bilgisi vardir veya arastirip ögrenebilir. Size sorma amacim bilgi paylasimi olma acisindandir belki bizlerinde veya bircogumuzun eksik oldugu konular olabilir. Yardimci olmaniz acisindan tesekkur ederim .

Ilim paylasinca cogalir.
 

Bektas Abdurrahman

Takipçi Üyemiz
Katılım
1 Ara 2013
Mesajlar
238
Konum
bağcılar istanbul
Web sitesi
www.facebook.com
Adı
Bektas
Soyadı
Abdurrahman
Kuş tüyde gibi durmuyor,kafa tüylerinde de filiz yoksa tüyde olduğundan değil,tüy çeşidi kalın tüy olduğundan kuyruk ve kanat tüylerinde eksiklik,kısa boyutlar,yıpranmışlık gösterebilir.Ayrıca french molt hastalığı olmuş olsa bu kadar tüyü olacağını sanmıyorum.

Saygılar
 

ercanyasar

Uzman Üyemiz
Katılım
28 Eyl 2013
Mesajlar
380
Konum
istanbul
Adı
ercan
Soyadı
yasar
kuş french molt değil sadece eksik tüylerini tamamlayamadı.


bir kuşçu tüy değişimin de tüylerinin kırıldığını onları çekmemi söyledi ama kıyamadım kuyruk ve kanat tüylerini çekmeye. kanatlar tamamlandı ama kuyruk hala kırık ve eksik. birde kanat altı yüyleri ve göz çevresi kapanmadı.
 

hasan us

Uzman Üyemiz
Katılım
31 Eki 2012
Mesajlar
662
Konum
Isparta
Web sitesi
www.facebook.com
Adı
Hasan
Soyadı
USAL
Ercan YAŞAR' Alıntı:
kuş french molt değil sadece eksik tüylerini tamamlayamadı.


bir kuşçu tüy değişimin de tüylerinin kırıldığını onları çekmemi söyledi ama kıyamadım kuyruk ve kanat tüylerini çekmeye. kanatlar tamamlandı ama kuyruk hala kırık ve eksik. birde kanat altı yüyleri ve göz çevresi kapanmadı.
Evet french molt değil, iyikide değil Allah korusun, inşallah eksik tüylerinide kısa zamanda tamamlar. Siz çekerseniz daha hızlı tamamlanır ama kuşun canı yanar, bencede çekmemekle doğru olanı yapmışsınız, iyi bi bakımla zaman içinde kendini toparlayacağı kanaatindeyim.
 

karahanuzun

Uzman Üyemiz
Katılım
20 Ocak 2011
Mesajlar
2,050
Konum
İZMİT
Adı
Karahan
Soyadı
UZUN
Emre AYAN.' Alıntı:
Kuş biyolojisini bilen birini bulunuz burada ki cevapların çoğu atmasyon.
DOSTUM NEREDE  VE KİMLERLE YAZIŞTIĞINA DİKKAT ET LÜTFEN.... ÖNCE  SAYGI  DAHA DOGRUSU KENDİNE SAYGILI OL Kİ BAŞKALARIDA SANA KARŞI OLSUN... MERT AYDIN ABİMİ VE DİĞER ÜSTADLARA  NE LAF SÖYLERİM NEDE SÖYLETİRİM... YILLARDIR EMEK VERMİŞ VE BU  İŞİ LAYIĞINCA YAPAN İNSANLARDIR BU  KİŞİLER... EDEP LÜTFEN!!!!! DİĞER SİTELERLE KARIŞTIRMA.. LÜTFEN KENDİNİZE  GELİNİZ......
 

ercanyasar

Uzman Üyemiz
Katılım
28 Eyl 2013
Mesajlar
380
Konum
istanbul
Adı
ercan
Soyadı
yasar
yardımcı olan herkese teşekkürler. işallah toparlayacak kendini.

dediğim gibi tecrübeler burada yazılanlar ki demiyormuyuz veterinerler kuşlardan anlamıyor diye. burada ki ustaların çoğu yaşadığından konulara hakimler ve tabi ki körü körüne inanmıyoruz süzüyoruz.

herkese teşekkürler tekrar.
 

alibeyk

Uzman Üyemiz
Katılım
16 May 2012
Mesajlar
4,345
Konum
İstanbul
Adı
mert
Soyadı
aydın
Emre AYAN.' Alıntı:
Kuş biyolojisini bilen birini bulunuz burada ki cevapların çoğu atmasyon.
Emre kardeşim ne yapalım, bilgimiz bu kadar biz buyuz, ama konu açma sakın yine atmasyon yaparız konuna,  buradaki yaptığımız atmasyon gibi!!

Ali BABACAN' Alıntı:
Sayin Mert AYDIN 3 yildir degil 10 yasindan bu yana hayvanlarla ilgilenirim özelliklede muhabbet kuslarina karsi özel ilgim vardir. Herkez kendi capinda bu durumlara karsi nasil hareket edilir bilgisi vardir veya arastirip ögrenebilir. Size sorma amacim bilgi paylasimi olma acisindandir belki bizlerinde veya bircogumuzun eksik oldugu konular olabilir. Yardimci olmaniz acisindan tesekkur ederim .

Ilim paylasinca cogalir.
duyarlılığınız için ben teşekkür ederim ali bey..

Karahan UZUN.' Alıntı:
DOSTUM NEREDE  VE KİMLERLE YAZIŞTIĞINA DİKKAT ET LÜTFEN.... ÖNCE  SAYGI  DAHA DOGRUSU KENDİNE SAYGILI OL Kİ BAŞKALARIDA SANA KARŞI OLSUN... MERT AYDIN ABİMİ VE DİĞER ÜSTADLARA  NE LAF SÖYLERİM NEDE SÖYLETİRİM... YILLARDIR EMEK VERMİŞ VE BU  İŞİ LAYIĞINCA YAPAN İNSANLARDIR BU  KİŞİLER... EDEP LÜTFEN!!!!! DİĞER SİTELERLE KARIŞTIRMA.. LÜTFEN KENDİNİZE  GELİNİZ......
teşekkürler karahan kardeşim
boş ver arada sırada çıkıyor böyleleri biliyorsun, ben aldırmıyorum artık sallıyorum, sende salla gitsin ;)
 

karahanuzun

Uzman Üyemiz
Katılım
20 Ocak 2011
Mesajlar
2,050
Konum
İZMİT
Adı
Karahan
Soyadı
UZUN
Mert AYDIN' Alıntı:
Emre kardeşim ne yapalım, bilgimiz bu kadar biz buyuz, ama konu açma sakın yine atmasyon yaparız konuna,  buradaki yaptığımız atmasyon gibi!!
duyarlılığınız için ben teşekkür ederim ali bey..
teşekkürler karahan kardeşim
boş ver arada sırada çıkıyor böyleleri biliyorsun, ben aldırmıyorum artık sallıyorum, sende salla gitsin ;)
  Mert abi Emre  UYAN. arkadasımızla özel mesajla görüştük gerçektende dediği gibi Türkçeye hakim olmadıgıdır kendisi uzun sure gurbette kaldıgından dolayıdır... bende biraz fevri davranıp kendısını yanlış algıladım ve kalbını kırdım kendisinden özür dilerim.. Sizlerde arkadasımızı yanlış anlamayınız benim gibi...
 

alibeyk

Uzman Üyemiz
Katılım
16 May 2012
Mesajlar
4,345
Konum
İstanbul
Adı
mert
Soyadı
aydın
Karahan UZUN.' Alıntı:
  Mert abi Emre  UYAN. arkadasımızla özel mesajla görüştük gerçektende dediği gibi Türkçeye hakim olmadıgıdır kendisi uzun sure gurbette kaldıgından dolayıdır... bende biraz fevri davranıp kendısını yanlış algıladım ve kalbını kırdım kendisinden özür dilerim.. Sizlerde arkadasımızı yanlış anlamayınız benim gibi...
yok karahan yok
bu bahane değildir, hatırlarsan biri daha vardı gurbetten yazan, uslubu adabı aynı bu şahıs, dediğim gibi salla gitsin...
 

canso

Takipçi Üyemiz
Katılım
23 May 2012
Mesajlar
168
Konum
ANTALYA
Adı
Cansay
Soyadı
AKKAYA
Emre AYAN.' Alıntı:
Kuş biyolojisini bilen birini bulunuz burada ki cevapların çoğu atmasyon.
Çok ilginç gerçekten.
Türkçe, (atmasyon) lafına kadar cümlede gayet iyi kullanılıyor.Ancak sıra atmasyon lafına gelince, Türkçe'ye hakimiyet kayboluyor!
Sonra.Aaa o da ne!İnsanlara özelden laf yazmaya gelince, Türkçeye hakimiyet birden tekrar geri geliyor.(Bkn. örnek aşağıdaki mesaj)
Emre AYAN.' Alıntı:
Cevabını biliyorsan yaz,bilmiyorsan geç.Laf çarpmaya çalışmada ne oluyor !
Hatta en son olarak Türkçe'ye hakimiyet tavan yapıyor.Bilimsel teknik terimler dimağımızdan forum sayfalarına dökülüyor.(Bilimsel kesinlik)
Emre AYAN.' Alıntı:
Yazımda atmasyon kelimesini türkçe'yi bir süre kullanmamamdan dolayı yanlışlıkla yazdım.Demek istediğim şey ; bilimsel kesinlik yok demek olucaktı.
Bu vakanın ilginçliği konusunda bilimsel kesinlik var mıdır?Bunu bilemem.Ama vakanın benim için gerçekten ilginç olduğu kesin.

Saygılarımla,
 

forzaemre58

Üyemiz
Katılım
17 Haz 2013
Mesajlar
73
Konum
Edirne
Web sitesi
www.scoutanaliz.blogspot.com
Adı
Emre
Soyadı
Ayan
Cansay AKKAYA' Alıntı:
Çok ilginç gerçekten.
Türkçe, (atmasyon) lafına kadar cümlede gayet iyi kullanılıyor.Ancak sıra atmasyon lafına gelince, Türkçe'ye hakimiyet kayboluyor!
Sonra.Aaa o da ne!İnsanlara özelden laf yazmaya gelince, Türkçeye hakimiyet birden tekrar geri geliyor.(Bkn. örnek aşağıdaki mesaj)Hatta en son olarak Türkçe'ye hakimiyet tavan yapıyor.Bilimsel teknik terimler dimağımızdan forum sayfalarına dökülüyor.(Bilimsel kesinlik)Bu vakanın ilginçliği konusunda bilimsel kesinlik var mıdır?Bunu bilemem.Ama vakanın benim için gerçekten ilginç olduğu kesin.

Saygılarımla,


Bu kadar araştırmayı kuşlar hakkında yapsanız simdiye yeni mutasyon çıkarmıştınız.Bu şekilde nereye varacaksınız merak ediyorum.Ayrıca ben yurt dışında yaşamıyorum şu anda, 2 sene üniversitede bulundum o arada ufak değişimler oldu,düzgün olmasının sebebi Türkiyede yüksek lisans eğitiminde bulunmam yazım kurallarına ve hecelemeye dikkat ederim elimden geldiğince.Ayrıca size birşey kanıtlamak zorunda da değilim.
 

forzaemre58

Üyemiz
Katılım
17 Haz 2013
Mesajlar
73
Konum
Edirne
Web sitesi
www.scoutanaliz.blogspot.com
Adı
Emre
Soyadı
Ayan
Ben burada sürekli gereksiz bir biçimde kimseye laf yetiştirmek zorunda da değilim.Bundan sonra muhattap almayız karşılıklı birbirimizi olur biter.Böyle bir vakaylada bugüne kadar hiç karşılaşmamıştım.Demek ki bazılarının canı sıkılıyor oyalanıcak birşey arıyor.
 

ercanyasar

Uzman Üyemiz
Katılım
28 Eyl 2013
Mesajlar
380
Konum
istanbul
Adı
ercan
Soyadı
yasar
konu amacından baya bir çıkmış admin arkadaşlar konuyu silerse sevinirim. tartışma platformuna döndü çünkü.

yardımcı olan arkadaşlara da tekrar teşekkürler.

iyi günler.