Uretim Ortami hakkinda sorum

gs_bursa_gemlik

Takipçi Üyemiz
Katılım
18 Haz 2012
Mesajlar
123
Konum
İstanbul
Adı
Berkan
Soyadı
Valer
Hayırlı akşamlar,
Ozellikle evde amatör olarak üretim deneyimi olmuslara sorum .
Çiftimin kafesi büyük ancak benim odamda duruyor.Bu durumda da yumurtlamasi mümkün mu ?

Yoksa geriye iki secenegim kalıyor , gardolabin üstü ve sessiz olmasına karşın rutubetli olan kilerim

 

Emre ceyhan

Uzman Üyemiz
Katılım
24 Eki 2012
Mesajlar
366
Konum
Çanakkale \ Merkez
Adı
Emre Erman
Soyadı
Ceyhan
Kuşları hep sabit kalacağı bir yere koyun.Oda ışığı düzensiz olursa üremesi zor.Dolabın üstüne koyun.Rutubetli yerde üreticem derken öldürürsünüz.Üretimden önce elinizdekilerin değerini bilin.
 

gs_bursa_gemlik

Takipçi Üyemiz
Katılım
18 Haz 2012
Mesajlar
123
Konum
İstanbul
Adı
Berkan
Soyadı
Valer
Emre hocam merak etmeyin.ben kuşlarıma çok ıyi bakıyorum .ben soruyu üretimi olumsuz etkiler mi amacında sordum ..
 

Gökhan YILDIZLI

Uzman Üyemiz
Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
1,998
Konum
ANKARA
Adı
Gökhan
Soyadı
YILDIZ
yüksek yerde olması sizin yararınıza bence dolabın üstüne koyun ve rahatsız etmeyin sık sık ta yerini değiştirmeyin
 

emreediz

Takipçi Üyemiz
Katılım
6 Kas 2011
Mesajlar
224
Konum
bodrum
Adı
emre
Soyadı
ediz
selam hocam ben evde 2 kafesle hobi üretimi yapıyorum kuşlarımın kafesleri şifonyerin üzeridir ve benim odamda dururlar. Burda önemli olan yükseklik değil mesela koyacağın yerde gün ışığını görebileeklermi? Ceryanda kalırlarmı? evde ufak çocuk varsa rahatsız edermi kafese vurma yada bişeyler atma hatta devirme gibi.
odanın ısısıda çok önemli 20 - 26 derece yeterli olacaktır. Ve besin takviyesi yavru yokken kesinlikle ben haftada en az 1 en fazla 3 olarak mama yapar veririm. Yavru olana kadar mamaya tarçın yada keçiboynuzu gibi kızıştırıcılar koyarım. Yavru geldikten sonra kızıştırıcıları kesim mama verdiğim gün sayısını 4 e 5 e çıkarırım ve tabiki herzaman söylediğimiz gibi sevgi ve sabır gerisi gelecektir umarım yardımcı olmuşumdur.
 

ilbeyli

Üyemiz
Katılım
9 Mar 2011
Mesajlar
43
Konum
adıyaman
Adı
halim
Soyadı
arslan
Hocam bende hobi amacli muhabbet kusu besliyorum ve 3cift kusum var. Yavruda aldim kuslarimdan ama sindilerde kuslari balkona aldim. Balkon pimapenli simdilik sikinti yok ve yumurtadalar zaten. Bu durum yaz mevsiminde sikinti olurmu. Balkon guney cephe. Yani adiyaman gibi biryerde sicaklik kuslari nasil etkiler. Cevaplarsaniz cok sevinirim. Selametle.
 

hasan us

Uzman Üyemiz
Katılım
31 Eki 2012
Mesajlar
662
Konum
Isparta
Web sitesi
www.facebook.com
Adı
Hasan
Soyadı
USAL
Ben kendi odamı paylasıyorum kuslarımla, birincisi yavruyken aldım ve bu ortamda büyüdükleri için beni ve ortamı benimsediler ve buna rağmen dolabın üzerinde hayli yüksekte kafesleri, benden başka kimse girmiyor odaya çıkacağım zaman müziği açıp çıkarım ki canları sıkılmasın ayrıca odayıda kitleyip çıkıyorum yani rahatsız edenleri yok, bu arada 2 çiftler.
 

ilbeyli

Üyemiz
Katılım
9 Mar 2011
Mesajlar
43
Konum
adıyaman
Adı
halim
Soyadı
arslan
HOCAM SİSTEMİNİZ GUZEL AMA  BEN BALKONDA VE SICAKTA KALMALARI SIKINTI OLURMU DEMİŞTİM. BU DURUM İÇİN CEVAP VERİRİSENİZ COK SEVİNİRİM
 

sinancelik

Üyemiz
Katılım
2 Ocak 2014
Mesajlar
41
Konum
istanbul
Adı
sinan
Soyadı
çelik
Halim ARSLAN' Alıntı:
HOCAM SİSTEMİNİZ GUZEL AMA  BEN BALKONDA VE SICAKTA KALMALARI SIKINTI OLURMU DEMİŞTİM. BU DURUM İÇİN CEVAP VERİRİSENİZ COK SEVİNİRİM
Aynı soruyu bende soracaktım. Şuan baklona pimapen yaptırıyorum. Camlardan biri çift açılır olacak ve de sineklik olacak havalandırma maalesef yok problem yaşar mıyım ?

Şimdiden ustalara teşekkürler
 

alibeyk

Uzman Üyemiz
Katılım
16 May 2012
Mesajlar
4,345
Konum
İstanbul
Adı
mert
Soyadı
aydın
balkonda üretim yapmanın en sıkıntısı
1- rüzgar almamaları lazım
2- üzerlerine güneş ışığının direk vurmaması lazım
rüzgar alırlarsa hasta olurlar
güneş ışığı direk vurursa habire tüye girerler...
 

sinancelik

Üyemiz
Katılım
2 Ocak 2014
Mesajlar
41
Konum
istanbul
Adı
sinan
Soyadı
çelik
Mert AYDIN' Alıntı:
balkonda üretim yapmanın en sıkıntısı
1- rüzgar almamaları lazım
2- üzerlerine güneş ışığının direk vurmaması lazım
rüzgar alırlarsa hasta olurlar
güneş ışığı direk vurursa habire tüye girerler...
Bilgi için teşekkürler
Ben perde de taktırmayı planlıyorum güneş ışığı en azından kırılır diye düşünüyorum.
 

ilbeyli

Üyemiz
Katılım
9 Mar 2011
Mesajlar
43
Konum
adıyaman
Adı
halim
Soyadı
arslan
Abi degerli bilgileriniz icin cok tesekkur ederim.  Ben balkonu pimapen ile kapattim. Camlar cift cam soguk ve ruzgar kesinlikle sikinti degil. Ve adiyaman kahta ilcesinde memurum. Yaz mevsimi asiri derecede sicak geciyor. Evim binanin guney cephesi ve nerdeyse aksama kadar gunes alan balkonum var. Bu nalkondaki sicaklik kuslara yazin nekadar zarar verir yada zarari olmazmi. Perde bile ceksem etkisi ne olur. Simdiden tesekkur ederim cvaplariniz icin.