Üretime Başlamadan Önce

Samet Ödilek

Yeni Üyemiz
Katılım
29 Ağu 2011
Mesajlar
11
Konum
Sakarya
S.a üretici arkadaşlarım ve abilerim.Öncelikle bayramınızı en içten dileklerimle kutluyorum.Ben üretime başlamayı düşünüyorum.Yavrudan almayı düşünüyorum çünkü kimse bana iyi verim aldığı çifti satmaz icon_wall .Sizce kaç yavruyla üretime başlamalıyım?Salmanın boy ölçüleri yaklaşık nasıl olmalıdır?Kuşları ne zaman kafese koyabilirim/Ne zaman  eş tutarlar?Kafeslerin fiyatları hakkında bilgi verirseniz(box,pvc.normal telli kafes?)Kuşların masrafları hakkında bilgi verirmisniz.Çok soru sordum ama bu soruların yeni başlayacak arkadaşlarada ışık tutacağını düşünüyorum.Ben bu işi hem hobi amaçlı hemde ek gelir  olarak düşünüyorum.Tahminen ne kadar ek gelir olur? rotfl
 

ahmeterol

Takipçi Üyemiz
Katılım
6 Kas 2010
Mesajlar
191
Konum
Ankara-Polatlı
Adı
Ahmet
Soyadı
Erol
Cevapların hepsini forumda aratarak bulabilirsin. Öncelikle bulacağın damızlık adaylarını iyi seçmen gerekir kan çok önemli (yavru çıkarma oranı, yavruya bakma...) hayırlı üretimler...
 

ozgrdmkc

Takipçi Üyemiz
Katılım
28 Kas 2010
Mesajlar
107
Konum
İstanbul/esenler
Adı
Özgür
Soyadı
Damkacı
İstanbul'daysanız ve yerli ev üretimi arıyorsanız ilk siftahınızı benden yapabilirsiniz =) 3 aylık sapa sağlam 4 adet yavrularım var..4 ünü birden aalırsanız güzel bir fiyat yaparım size... İlgilenirseniz özel mesaj atabilirsiniz.;=)
 

cankarakoch

Uzman Üyemiz
Katılım
17 Eki 2010
Mesajlar
1,914
Konum
BURSA
Adı
Can
Soyadı
KARAKOÇ
ben iki sene boyunca evimde 3 çift muhabbetkuşu ürettim. sebebi ise üretimi kendi deneyimlerimle ve araştırarak öğrenmekti.aşağı yukarı 1 senedir siteye üyeyim ve değerli üye arkadaşlarımın paylaşımlarından yararlanarak çok şey öğrendim ve çok şey tecrübe ettim ,hala öğrenmeye devam ediyorum.sizinde yapmanız gereken siteyi iyi incelemek.emin olun ki sorduğunuz soruların kat ve kat fazlasını öğreneceksiniz.aramıza hoşgeldiniz keyifli paylaşımlar.
 

ciancarlo

Uzman Üyemiz
Katılım
15 Eki 2010
Mesajlar
3,074
Konum
İSTANBUL / Pendik
Web sitesi
renkmuhabbetkusu.blogspot.com
Adı
Cihan
Soyadı
AYTAN
CAN KARAKOÇ' Alıntı:
ben iki sene boyunca evimde 3 çift muhabbetkuşu ürettim. sebebi ise üretimi kendi deneyimlerimle ve araştırarak öğrenmekti.aşağı yukarı 1 senedir siteye üyeyim ve değerli üye arkadaşlarımın paylaşımlarından yararlanarak çok şey öğrendim ve çok şey tecrübe ettim ,hala öğrenmeye devam ediyorum.sizinde yapmanız gereken siteyi iyi incelemek.emin olun ki sorduğunuz soruların kat ve kat fazlasını öğreneceksiniz.aramıza hoşgeldiniz keyifli paylaşımlar.
+1
 

erenhan07

Uzman Üyemiz
Katılım
6 May 2011
Mesajlar
253
Konum
antalya
Adı
ERDİNÇ
Soyadı
AYARTMAZ
samet bey siz emeklemeden koşmak istiyorsunuz anlaşılan..ama muhabbet üretimi o kadar kolay bişey değil..ben 20 senedir besliyorum,ama 10 senedir üretim yapıyorum..herşeyi kendi deneyimlerimle öğrendim..bu işin kuralı ilk önce seviceksin ve zamanından fedakarlık yapıcaksın..iyi bakıcaksın..bilgi emek ve çok sabırlı olmanız gerek...her kuşun karakteri farklıdır..tanımak ve iyi gözlemlemek gerek...kuşlarınızı yakın olan üretici arkadaşlardan temin edebilirsiniz..bütceniz ne kadarsa o kadar alın.10 . 100 . 1000 kaçtane isterseniz..ama şanslısınız bu forumu bulmuşsunuz...internetteki muhabbet kuşu üzerine en başarılı forum burası..forumda dolaşın çok çabuk bilgi edinirsiniz....başarılar..........
 

Samet Ödilek

Yeni Üyemiz
Katılım
29 Ağu 2011
Mesajlar
11
Konum
Sakarya
Mehmet DEMİR' Alıntı:
Öncelikler sizede iyi bayramlar. Yavru almanız güzel bir şey yavruların adedini sizin ekonomik gücünüz belirler. örneğin 60 adet yavru alın bunları 5 ay bakacaksınız bu süre içerisinde büyüdükçe bazıları 3-4 ayda eş tutacaktır onları ayırırsınız kafeslere.  Salmanın ölçüleri olabildiğince büyük olsun 2 metre yükseklik 2 metre genişlik 1 -1,5 metre derinlik olabilir. kuşlar ne kaldar çok uçarsa o kadar güzel gelişir. kafesleri 80 cm  çifthane tarzı kullanabilirsiniz. onların fiyatı 30 tl yani bir gözü 15 tl ye gelir 4 tl  yuva suluk yemlik  toplam 20 tl olarak  hesap edin.kafes masrafı 20*30=600 tl. 60 yavru kuştan ölenler olacaktır 28-30 çift çıkar. yavrulara mutlaka hergün mama yapılacak bu konuda sitede selahattin abinin tarifi çok güzel.gelelim gelir konusuna.  30 takım 2 ayda 3 yavru ortalama verse 90 yavru yapar. bulunduğunuz bölgede kaça satılıyor bilmiyorum burada 15-18 tl den gidiyor.    15*90 yavru=1350 tl 2 ayda 200 tl (yem+mama)masraf olur  1150 tl. aylık 500 tl gibi bir gelir gelir. tabii bunda sizin bakımınız çok önemli. Hergün mama taze su  ortam şartları bu geliri artırıp azaltacaktır.  Sabırla kuşlarınızla ilgilenmeniz gerekir. bu işin en önemli sorunu sabır. Başarılar dilerim. (aklınıza takılan bir soru olursa çekinmeden sorabilirsiniz.)
 

hilmi akyldız' Alıntı:
sizinde bayramınız kutlu olsun (çünkü kimse bana iyi verim aldığı çifti satmaz ) satar ama değerini ister sonra yer değişikliğinden siz de yavru yapmaya ara verir yavruyla başlamanız doğru olur çift adeti yeriniz ve sermayeniz e bağlı 10 erkek aldıysanız 15 dişi alınız çünkü dişilerde kuluçka açısından sorun çıkabilir yedeği kullanırsınız 6 aydan sonra eş tutarlar  kafes box ların fiatı hk bilgim yok hobi olarak başlamınız olumlu enaz 1 yıl para kazanamazsınız üretim hk tacrübe kazanırsınız sadece masraflar karşılanır 2. yılda yavrularınızın yavrularıyla üretime geçince para kazanmaya başlarsınız tabiki sorun olmazsa kolay gelsin
Mehmet abi ve Hilmi abiye cevaplarından dolayı teşekür ediyorum.İstediğim cevaplar buydu.Allahrazı olsun.
 

ciancarlo

Uzman Üyemiz
Katılım
15 Eki 2010
Mesajlar
3,074
Konum
İSTANBUL / Pendik
Web sitesi
renkmuhabbetkusu.blogspot.com
Adı
Cihan
Soyadı
AYTAN
arkadaşlar bu söz doğru değil bence kimse iyi çiftini satmaz cümlesine ben katılmıyorum satabilir mecbur kalır yer açmak ister ren ırk değiştirmek ister bu sözün üstüne iyi çiftlerini bile satışa çıkaran arkadaşlarımız satış yapamıyor

Hilmi abiye bu alıntı yaptığım yorumunda sonuna kadar hak veriyorum

(çünkü kimse bana iyi verim aldığı çifti satmaz ) satar ama değerini ister
 

Crazyy_man

Takipçi Üyemiz
Katılım
15 Şub 2011
Mesajlar
227
Konum
İzmit / KOCAELİ
Web sitesi
www.izmitakvaryum.com
Adı
Cengiz
Soyadı
Kaymak
öncelikle hayırlı bayramlar dilerim tüm arkadaşlara.öncelikle üretime yeni başlayacağın için hakkında her şeyin hayırlısını olmasını dilerim.bayram ertesi izmit merkezde güzel bir petshop açacağım ve bu yüzden 100 takım olan muhabbet kuşlarımı yarıya indirdim eğer ilgilenirsen onlardan boşalan kafesleri uygun fiyata verebilirim hepside yenidir ve gayet kullanışlıdır ben çok memnunum bu tarz kafesleri kullanan arkadaşlarda eminim ki memnundur düşünürsen benim üretimhane resimlerimden görebilirsin iyi günler
 

enginar2008

Uzman Üyemiz
Katılım
8 Ocak 2011
Mesajlar
1,190
Konum
İSTANBUL
Adı
MURAT
Soyadı
KAMBUR
ALLAH yolunuzu açık etsin.kolay iş değildir üretim ama tadını aldınızmı da bırakamazsınız.forumda lütfen araştırma yapınız.emin olunuzki birçok sorunuza cevap bulacaksınız......
 

Samet Ödilek

Yeni Üyemiz
Katılım
29 Ağu 2011
Mesajlar
11
Konum
Sakarya
cengiz KAYMAK' Alıntı:
öncelikle hayırlı bayramlar dilerim tüm arkadaşlara.öncelikle üretime yeni başlayacağın için hakkında her şeyin hayırlısını olmasını dilerim.bayram ertesi izmit merkezde güzel bir petshop açacağım ve bu yüzden 100 takım olan muhabbet kuşlarımı yarıya indirdim eğer ilgilenirsen onlardan boşalan kafesleri uygun fiyata verebilirim hepside yenidir ve gayet kullanışlıdır ben çok memnunum bu tarz kafesleri kullanan arkadaşlarda eminim ki memnundur düşünürsen benim üretimhane resimlerimden görebilirsin iyi günler
Cengiz Bey msnden görüşebilirmiyiz?