Yavru varken ciftlesiyorlar ne yapmam gerek?..

Saysay

Uzman Üyemiz
Katılım
13 Ocak 2012
Mesajlar
547
Konum
İstanbul
Adı
Sayra
Soyadı
Senses
Sevgili dostlar,
Benim ciftim ilk kuluckada 3 yumurta yapti sanirim ilk yumurta bostu bugun ilk yavru cikti (ikinci yavrunun yumurtanin 18. Gunu) simdi 1 yavru ve 2 yumurtamiz var ama dun disi kusum yuvaliktan cikinca erkek ile 45 saniye ciftlestigini gordum :( ben ve kuslarim tecrubesiz oldugu icin bu durumda ne yapmami onerirsiniz? Yavruya zarar verirlermi? Veya yeniden yumurtlarsa ne sorunlarla karsilasirim?
 

azuri

Uzman Üyemiz
Katılım
11 Eyl 2011
Mesajlar
550
Konum
istanbul
Adı
uğur
Soyadı
ata
Kuşun 3 yumurta yapması biraz garip geldi bana. Kuşları uçuruyorsanız uçurmayı kesin. Yavruya bir zararı olacağını sanmam.
 

ebubünyamin

Uzman Üyemiz
Katılım
1 Ara 2011
Mesajlar
709
Konum
Konya
Adı
Abdullah
Soyadı
Ademoğlu
Yavrunun boyutu nedir ve yumurtlar kaç günlük, ışık kontrolü yaptınızmı yumurtalara ?
 

Saysay

Uzman Üyemiz
Katılım
13 Ocak 2012
Mesajlar
547
Konum
İstanbul
Adı
Sayra
Soyadı
Senses
Yavru daha 7-8 saatlik kuslari ucurmuyorum :( diger yumurtalar sanirim bos gibi algiladim durum bundan ibaret :( korkum ciftlestikleri icin yavruya zarar verirlermi? Napim?
 

emreediz

Takipçi Üyemiz
Katılım
6 Kas 2011
Mesajlar
224
Konum
bodrum
Adı
emre
Soyadı
ediz
bence normal çiftleşmeye başladılarsa 2. kuluçkanızın yavru çıkımı ortalama 1 ay alıcak bu süre içinde ilk kuluçka yavruları kafese atlamış ve yem kırmayı örenmiş olur diye düşünüyorum
 

Saysay

Uzman Üyemiz
Katılım
13 Ocak 2012
Mesajlar
547
Konum
İstanbul
Adı
Sayra
Soyadı
Senses
Cevabiiz icin tesekkurler banada dediginiz mantikli geldi insallah sorun yasamadan buyuturuz yavruyu :)
 

Aslan ÖZTÜRK

Uzman Üyemiz
Katılım
4 Eki 2011
Mesajlar
333
Konum
İSTANBUL
Adı
ASLAN
Soyadı
ÖZTÜRK
Değerli arkadaşım.

Öncelikle yapman gereken çok sıkı takip etmek olmalı.Dişi kuş genelde çifleşmek istemeyecektir.Ama nadiren de olsa kuşlar bunu yaparlar.

Yalnız çok önemli bir konuyu da atlamamak gerekir ki ;

Kuşların her dönemde ayrı beslenme programı uygulanması gerekir.Yani eşe atılan kuşla yavru büytmeye hazırlanan yada büyüten kuşların beslenme programı farklıdır.Yavrusu olan veya yumurtaya yatan kuşun kuvvetli beslenmesi erkek kuşun sürekli çifleşme isteğini tetikler dişiyi rahatsız eder ,çifleşme uğruna yumurtalar kırılır ve ya yavrular öldürülür.

Tavsiyem, forumda tecrübeli arkadaşlarımın ya da üstatlarımızın yazılarını dikkatlice okuman olacakır.

Umarım yardımcı olmuşumdur.

SAYGILARIMLA
 

Saysay

Uzman Üyemiz
Katılım
13 Ocak 2012
Mesajlar
547
Konum
İstanbul
Adı
Sayra
Soyadı
Senses
Aslan ÖZTÜRK' Alıntı:
Değerli arkadaşım.

Öncelikle yapman gereken çok sıkı takip etmek olmalı.Dişi kuş genelde çifleşmek istemeyecektir.Ama nadiren de olsa kuşlar bunu yaparlar.

Yalnız çok önemli bir konuyu da atlamamak gerekir ki ;

Kuşların her dönemde ayrı beslenme programı uygulanması gerekir.Yani eşe atılan kuşla yavru büytmeye hazırlanan yada büyüten kuşların beslenme programı farklıdır.Yavrusu olan veya yumurtaya yatan kuşun kuvvetli beslenmesi erkek kuşun sürekli çifleşme isteğini tetikler dişiyi rahatsız eder ,çifleşme uğruna yumurtalar kırılır ve ya yavrular öldürülür.

Tavsiyem, forumda tecrübeli arkadaşlarımın ya da üstatlarımızın yazılarını dikkatlice okuman olacakır.

Umarım yardımcı olmuşumdur.

SAYGILARIMLA
Tesekkurler gozlemleyip, duruma gore hareket etmekte fayda var :) beslenme konusunda son derece size katiliyorum yardim ve bilgiler icin tesekkurler, iyi aksamlar saygilar benden....
 

karahanuzun

Uzman Üyemiz
Katılım
20 Ocak 2011
Mesajlar
2,050
Konum
İZMİT
Adı
Karahan
Soyadı
UZUN
Aslan ÖZTÜRK' Alıntı:
Değerli arkadaşım.

Öncelikle yapman gereken çok sıkı takip etmek olmalı.Dişi kuş genelde çifleşmek istemeyecektir.Ama nadiren de olsa kuşlar bunu yaparlar.

Yalnız çok önemli bir konuyu da atlamamak gerekir ki ;

Kuşların her dönemde ayrı beslenme programı uygulanması gerekir.Yani eşe atılan kuşla yavru büytmeye hazırlanan yada büyüten kuşların beslenme programı farklıdır.Yavrusu olan veya yumurtaya yatan kuşun kuvvetli beslenmesi erkek kuşun sürekli çifleşme isteğini tetikler dişiyi rahatsız eder ,çifleşme uğruna yumurtalar kırılır ve ya yavrular öldürülür.

Tavsiyem, forumda tecrübeli arkadaşlarımın ya da üstatlarımızın yazılarını dikkatlice okuman olacakır.

Umarım yardımcı olmuşumdur.

SAYGILARIMLA
 

Muzaffer KEPENEK

Yeni Üyemiz
Katılım
7 May 2012
Mesajlar
16
Konum
Konya
Adı
Muzaffer
Soyadı
KEPENEK
Sayra abi bende bugün 7 yavrusu olan bi çiftimin çiftleştiğini gördüm her gün mama veriyorum yavru olduğu için yem zaten dayanmıyo ama hergün mama erkeği kızıştırıyor sanırım,az az ishal yapmayacak şekilde marul vermeye başlayacağım kanaryalarda kızgınlığı alması için kullanılıyormuş muhabbette işe yaramı bilmiyorum doğrusu..
 

muhammetcelik

Takipçi Üyemiz
Katılım
23 Nis 2012
Mesajlar
242
Konum
Ankara
Adı
Muhammet
Soyadı
ÇELİK
Sayra abi benimkilerinde şuan altında 6 yumurtası var. Eğer kuluçka dönemleri 21 gün sürüyorsa tahminimce bu ayın 26'sı gibi ilk yumurta çıkar ALLAH'ın izniyle tabii eğer boş değilse. Ben bu süre zarfı içerisinde kuşlarımı sadece yem ve taze su takviyesiyle beslemeye devam ediyorum. Mama vermediğim halde çiftleşme oluyor. Mama versem düşünemiyorum :) O yüzden ilk yumurta çıkana kadar mama vermemeye devam edeceğim. Sende bu yöntemi uygula istersen abi işe yarayacaktır eminim :)
 

alibeyk

Uzman Üyemiz
Katılım
16 May 2012
Mesajlar
4,345
Konum
İstanbul
Adı
mert
Soyadı
aydın
ben 1 yıldır yumurtası olan kuşa 10 günde 2 defa mama veriyorum ve yumurtalardan yavru çıkmaya başladığında sürekli haşlanmış yumurtayı rendeleyip veriyorum hem yavrular çok sağlıklı ve iyi gelişiyorlar hemde anne ve baba pek yorulmuyor.
yumurtayı az az ve taze veriyorum ., kabdaki yumurta hemen bitiyor zaten tekrar veriyorum ortalama günde 2 veya 3 defa...
 

Saysay

Uzman Üyemiz
Katılım
13 Ocak 2012
Mesajlar
547
Konum
İstanbul
Adı
Sayra
Soyadı
Senses
Muzaffer KEPENEK' Alıntı:
Sayra abi bende bugün 7 yavrusu olan bi çiftimin çiftleştiğini gördüm her gün mama veriyorum yavru olduğu için yem zaten dayanmıyo ama hergün mama erkeği kızıştırıyor sanırım,az az ishal yapmayacak şekilde marul vermeye başlayacağım kanaryalarda kızgınlığı alması için kullanılıyormuş muhabbette işe yaramı bilmiyorum doğrusu..
Cok saol muzaffer bunu denemek gerek iyi paylasim :))))

Muhammet ÇELİK' Alıntı:
Sayra abi benimkilerinde şuan altında 6 yumurtası var. Eğer kuluçka dönemleri 21 gün sürüyorsa tahminimce bu ayın 26'sı gibi ilk yumurta çıkar ALLAH'ın izniyle tabii eğer boş değilse. Ben bu süre zarfı içerisinde kuşlarımı sadece yem ve taze su takviyesiyle beslemeye devam ediyorum. Mama vermediğim halde çiftleşme oluyor. Mama versem düşünemiyorum :) O yüzden ilk yumurta çıkana kadar mama vermemeye devam edeceğim. Sende bu yöntemi uygula istersen abi işe yarayacaktır eminim :)
Tamamdir muhammet kardesim saol bu arada gorusemiyoruz ozledim seni ve bir kac arkadasi :)

Mert AYDIN' Alıntı:
ben 1 yıldır yumurtası olan kuşa 10 günde 2 defa mama veriyorum ve yumurtalardan yavru çıkmaya başladığında sürekli haşlanmış yumurtayı rendeleyip veriyorum hem yavrular çok sağlıklı ve iyi gelişiyorlar hemde anne ve baba pek yorulmuyor.
yumurtayı az az ve taze veriyorum ., kabdaki yumurta hemen bitiyor zaten tekrar veriyorum ortalama günde 2 veya 3 defa...
Mama zamani olmazsa sadece haslanmis yumurtadan mama yapmak mantikli zaten yumurtanin sarisini sut yapip kusuyormus disi :) tesekkurler
 

alibeyk

Uzman Üyemiz
Katılım
16 May 2012
Mesajlar
4,345
Konum
İstanbul
Adı
mert
Soyadı
aydın
Sayra SENSES' Alıntı:
Cok saol muzaffer bunu denemek gerek iyi paylasim :))))
Tamamdir muhammet kardesim saol bu arada gorusemiyoruz ozledim seni ve bir kac arkadasi :)
Mama zamani olmazsa sadece haslanmis yumurtadan mama yapmak mantikli zaten yumurtanin sarisini sut yapip kusuyormus disi :) tesekkurler
+
ilaveten anne ve babanında boğazı tahriş olmuyor.