Depodan hobihaneye nasıl geçilir ?

Katılım
10 Ocak 2015
Mesajlar
52
Konum
Ankara/Pursaklar
Adı
Muhammed Necib
Soyadı
Karabulut
Herkese hayırlı günler
Sizlere bir kaç sorum olacaktı.
Bizim 5 m2 civarında bir depomuz var. Ben bu depoda ufak çaplı bir hobihane kurmak istiyorum . Ama bazı şeyler aklımı karıştırıyor.
1. Elektrik sorun şu ki deponun lambasının elektriği kapıcı dairesindeki kişinin faturasına yansıyor bu elektriği nasıl üstüme alabilirim?

2. Havalandırma için ufak banyo fanlarından kullansam yeterli olur mu?
3. Odanın penceresi yok nasıl açtırabilirim veya bunun bir alternatifi var mıdır ?
4. Yalıtım konusunda ne önerirsiniz? Nasıl bir yol izlemeliyim ?
5.Deponun kapısını da değiştireceğim . 2. El bir çelik kapı kıllanmayı düşünüyorum. Olur mu?

6. Isıtma içinse tavuk kuluçkalarında kullanılan ısıtıcılardan kullanmayı düşündüm. Zaten depom yazın serin kışın ılık olur . Hem de küçük (4-5 m2 ). Olur mu ?

7. Depoda ufak tefek eşyalar var bunlar sorun çıkartır mı ?

8. Son olarak aydınlatma için de şu otomatik yavaş yavaş yanıp sönen lamba sistemlerinden kullanmak istiyorum. Önerileriniz nelerdir ?

    Aslında bu sorular hakkında ufak tefek çözümlerim var ama üstadların yardımlarını önerilerini dört gözle beklemekteyim.
  Deponun resmini en yakın zamanda yüklerim İnşaallah
 

serkan38

Üyemiz
Katılım
6 Eyl 2017
Mesajlar
99
Konum
ANKARA
Adı
serkan
Soyadı
yaşar
daha önce bızde 30 çiftle bi depoda yapmıştık. duvarları straforla kapatıp ısı yalıtımını sağladık daha sonra kusların oldğu bölümü ayırdık ve giriş kısmına dezenfekte uyguladık. ışık sistemini zaman ayarlı sigorta sayesinde çözdük. kuşların bulunduğu yerde çok fazla eşya bulundurmayıp kafesleri karşılıklı koyduk. bir alanıda salmaya ayırdık ve gayet verimli bi dönem olmuştu.çok profesyonel değilim ama başımdan geçenler bunlardı inş. faydası olur iyi günler
 

yesillik

Uzman Üyemiz
Katılım
9 Eki 2017
Mesajlar
331
Konum
İzmir
Web sitesi
www.hakanyaman.net
Adı
Hakan
Soyadı
YAMAN
Serkan YAŞAR' Alıntı:
daha önce bızde 30 çiftle bi depoda yapmıştık. duvarları straforla kapatıp ısı yalıtımını sağladık daha sonra kusların oldğu bölümü ayırdık ve giriş kısmına dezenfekte uyguladık. ışık sistemini zaman ayarlı sigorta sayesinde çözdük. kuşların bulunduğu yerde çok fazla eşya bulundurmayıp kafesleri karşılıklı koyduk. bir alanıda salmaya ayırdık ve gayet verimli bi dönem olmuştu.çok profesyonel değilim ama başımdan geçenler bunlardı inş. faydası olur iyi günler
Hocam meraktan soruyorum straforun kuşlar üzerin de olumsuz bir etkisi oluyor mu acaba? Bende yalıtım için strafor kullanmayı düşünüyorum fakat kuşların kemirebileceği bir yerde kullansam kuşlar bunu kemirdiği zaman toksik etki yapar mı çok kafama takılıyor.
 

serkan38

Üyemiz
Katılım
6 Eyl 2017
Mesajlar
99
Konum
ANKARA
Adı
serkan
Soyadı
yaşar
dediğim gibi kardeş ben çok profesyonel yapmadım kafesleri biraz uzak tuttum strafordan hiç bi sıkıntı yaşamadım havalandırmayıda pervane ile hallettim camı yuvarlak kesip. ama içeri girerken kesinlikle ayakkabıları dezenfekte etmelisin yada sadece kuşların yanına girip çıkarken aynı kıyafetle olmalısın dışarıdaki mikrobu içeri taşımaman için.
 
Katılım
10 Ocak 2015
Mesajlar
52
Konum
Ankara/Pursaklar
Adı
Muhammed Necib
Soyadı
Karabulut
Serkan YAŞAR' Alıntı:
daha önce bızde 30 çiftle bi depoda yapmıştık. duvarları straforla kapatıp ısı yalıtımını sağladık daha sonra kusların oldğu bölümü ayırdık ve giriş kısmına dezenfekte uyguladık. ışık sistemini zaman ayarlı sigorta sayesinde çözdük. kuşların bulunduğu yerde çok fazla eşya bulundurmayıp kafesleri karşılıklı koyduk. bir alanıda salmaya ayırdık ve gayet verimli bi dönem olmuştu.çok profesyonel değilim ama başımdan geçenler bunlardı inş. faydası olur iyi günler
Estağfirullah hocam tecrübeleriniz için teşekkürler . Bu straforla ilgili olarak hangi straforu kullandınız , nereden aldınız , duvarlara straforu yapıltırmadan badana ettiniz mi ? Direk strafor yapıştıracılarıyla mı yapıştırdınız ? Straforun üstüne bir şey uyguladınız mı ? Son olarak dezenfaktan uygulamasını nasıl yaptınız ? Çok soru sordum kusura bakmayın
 
Katılım
10 Ocak 2015
Mesajlar
52
Konum
Ankara/Pursaklar
Adı
Muhammed Necib
Soyadı
Karabulut
https://i.hizliresim.com/YO4G4A.jpg
https://i.hizliresim.com/Dy3v3Z.jpg
https://i.hizliresim.com/mJE9EY.jpg
https://i.hizliresim.com/Ey313v.jpg
https://i.hizliresim.com/jQB7B9.jpg
https://i.hizliresim.com/2Ej0jL.jpg
Deponun fotoğrafları
 

serkan38

Üyemiz
Katılım
6 Eyl 2017
Mesajlar
99
Konum
ANKARA
Adı
serkan
Soyadı
yaşar
alan cok kuçük kaç kuş bakacaksın bilemem tabi. kapı kenarları çok açık once oraya bi çare araman gerek köpük işini görecektir. rutubete dikkat et duvarı tekrar boyamalısın bence. inş istediğin gibi olur.
 
Katılım
10 Ocak 2015
Mesajlar
52
Konum
Ankara/Pursaklar
Adı
Muhammed Necib
Soyadı
Karabulut
Serkan YAŞAR' Alıntı:
alan cok kuçük kaç kuş bakacaksın bilemem tabi. kapı kenarları çok açık once oraya bi çare araman gerek köpük işini görecektir. rutubete dikkat et duvarı tekrar boyamalısın bence. inş istediğin gibi olur.
Hocam tekrardan badana edeceğim depoyu. Zaten çelik kapı taktıracağım . Kuş sayısı olarak da 5 çift düşünüyorum  .
Zahmet olmazsa strafor ve dezenfektan uygulamasını açarak anlatabilir  misiniz ?
 

angaramos

Takipçi Üyemiz
Katılım
12 Eyl 2016
Mesajlar
181
Konum
Ankara
Adı
Fahri
Soyadı
ÖZÇELİK
1. Elektrik işini evinden uzatma kablo ile halledebilirsin.muhtemelen 5 li priz tüm elektrik ihtiyacını arşılar(ışıklandırma fan vs)
2. Havalandırma için banyo fanı yeterli olacaktır.
3. Pencere gün ışığı içinse bence gerek yok.Gün ışığı led florasanlarla ve zaman ayarlı prizle o işi halledersin.
4. Yalıtım konusunda bi önerim yok.Bilgimde yok
5. çelik kapı sankı oraya olmaz gıbı. duvar sankı ınce gıbı duruyor.
6. ısıtma için dediğiniz cihazı bilmiyorum.yağlı konvektor önerebirim.300 Tl civarı bu ürün .Eğer fazla gelir dersen zaman ayarlı prizle buharlı ufolar oluyor.Hem odayı kurutmaz hemde malıyetı az olur Ama performansı nasıl olur onu tam bilemem .
7.Bulunduğun yer zaten ufak bence daraltma onemlı esya yoksa bosalt gıtsın.
8. 3. soruda cevabını verdım.

sana önerilerime gelecek olursak.
Kesinlikle o boşluklar kapanmalı.Dışardan fare vb hayvanların girmememesi için.
Boşluklar kapanınca kesınlıkle havalandırma bulunmalı
Kreç ile o depo güzelce bir şekilde badana yapılmalı.
böcek vb hasereler için ardap ın yeşil kutulu bir spreyi vardı ondan kullanabilirsin. Hayırlısı olsun aklıma gelenler bunlar
 
Katılım
10 Ocak 2015
Mesajlar
52
Konum
Ankara/Pursaklar
Adı
Muhammed Necib
Soyadı
Karabulut
Fahri ÖZÇELİK' Alıntı:
1. Elektrik işini evinden uzatma kablo ile halledebilirsin.muhtemelen 5 li priz tüm elektrik ihtiyacını arşılar(ışıklandırma fan vs)
2. Havalandırma için banyo fanı yeterli olacaktır.
3. Pencere gün ışığı içinse bence gerek yok.Gün ışığı led florasanlarla ve zaman ayarlı prizle o işi halledersin.
4. Yalıtım konusunda bi önerim yok.Bilgimde yok
5. çelik kapı sankı oraya olmaz gıbı. duvar sankı ınce gıbı duruyor.
6. ısıtma için dediğiniz cihazı bilmiyorum.yağlı konvektor önerebirim.300 Tl civarı bu ürün .Eğer fazla gelir dersen zaman ayarlı prizle buharlı ufolar oluyor.Hem odayı kurutmaz hemde malıyetı az olur Ama performansı nasıl olur onu tam bilemem .
7.Bulunduğun yer zaten ufak bence daraltma onemlı esya yoksa bosalt gıtsın.
8. 3. soruda cevabını verdım.

sana önerilerime gelecek olursak.
Kesinlikle o boşluklar kapanmalı.Dışardan fare vb hayvanların girmememesi için.
Boşluklar kapanınca kesınlıkle havalandırma bulunmalı
Kreç ile o depo güzelce bir şekilde badana yapılmalı.
böcek vb hasereler için ardap ın yeşil kutulu bir spreyi vardı ondan kullanabilirsin. Hayırlısı olsun aklıma gelenler bunlar
Hocam gün ışığını led floresanlarla nasıl halledebiliyoruz , biraz açar mısınız ?
Bir de önerdiğiniz spreyin tam ismi ne acaba
 

serkan38

Üyemiz
Katılım
6 Eyl 2017
Mesajlar
99
Konum
ANKARA
Adı
serkan
Soyadı
yaşar
led gun ışığı olarak al kardeşim elektirikçilerde zaman ayarlı priz var istediğin saate ayarlayabilirsin. ben hepsini zamana yarlı priz dahil 35 tl ye hallettim gayette güzel oldu. led şerit halinde zaten  arkasınada çift taraflı bant la duvara yapıstırdım
 

serkan38

Üyemiz
Katılım
6 Eyl 2017
Mesajlar
99
Konum
ANKARA
Adı
serkan
Soyadı
yaşar
hırdavatçılar bilir tam adını bilmiyorum kapı aralarına sıkılıyor sıktıktan sonra strafor gibi sertlik kazanır ama strafor gibi boşluk bırakmaz her açığı kapatır
 
Katılım
10 Ocak 2015
Mesajlar
52
Konum
Ankara/Pursaklar
Adı
Muhammed Necib
Soyadı
Karabulut
Hocam pencere açtırmayı düşünüyorum da buzlu cam olsa dışarıdan içeriyi göremeseler benim için iyi olur ama aydınlanmayı acaba çok azaltır mı ?
 
Katılım
10 Ocak 2015
Mesajlar
52
Konum
Ankara/Pursaklar
Adı
Muhammed Necib
Soyadı
Karabulut
Üstadlar duvarları badana etmeden strafor ile kaplasam bir sıkıntı çıkar mı acaba ?
Birde önerdiğiniz bir strafor var mıdır?
 

serkan38

Üyemiz
Katılım
6 Eyl 2017
Mesajlar
99
Konum
ANKARA
Adı
serkan
Soyadı
yaşar
Badana nemi rutubeti biraz olsun engeller kireç sulandırarak da sürebilir kireç küçük haseratlari biraz olsun engeller . Strafor nekadar kalın olursa okadar işi koruması saglaya bilir. Cami yüksek bir yere actirirsan zaten strafor da çekeceğini için içeri gözükmeyecektir. LED ışıldak çeşitli renkler var beyaz sarı mavi gibi gün ışığı dersen alacağın yere o sana önerecek .