Dişi kuşum yuva hazırlığına devam edermi

Reunal

Takipçi Üyemiz
Katılım
19 Ocak 2020
Mesajlar
119
Adı
Ahmet
Soyadı
Ergün
Arkadaşlar hepinize merhaba. Dişi ve erkek kuşum hastaydı. Ayırdım. Tedavi ettim. Şuan iyiler pazartesi tekrar birleştirmeyi düşünüyorum kuşlarımı ayırmadan önce dişi kuşum yuva hazırlığındaydı. Birleştirdiğimde tekrar yuva hazırlığına devam eder mi? Dişi yuva hazırlığındayken erkek hiç yuvalığa girmiyordu. Ayırdıktan sonra erkek geceleri ve sabahları yuvalıkta oluyordu.
 

aykutkolcu

Yeni Üyemiz
Katılım
14 Ara 2019
Mesajlar
16
Konum
Nilüfer
Adı
Aykut
Soyadı
Kolcu
Yuvalıgıda kafesten ayırsaydınız iyi olurdu çünki erkeğin yuvalıkta olamasını bazı dişi kuşlar istemez ve erkekle ilerde kavga edip yaralıyabilir bazı kuşlar içinse erkegi yuvaya girip cıkması yavruyu beslemesi sorun olmayabilir bilginize dişi kuşunuz eger kızgınsa yuva hazırlıgına kaldıgı yerden devam eder cok bi zaman ayrı kalmamış yuvadan


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Reunal

Takipçi Üyemiz
Katılım
19 Ocak 2020
Mesajlar
119
Adı
Ahmet
Soyadı
Ergün
Aykut KOLCU' Alıntı:
Yuvalıgıda kafesten ayırsaydınız iyi olurdu çünki erkeğin yuvalıkta olamasını bazı dişi kuşlar istemez ve erkekle ilerde kavga edip yaralıyabilir bazı kuşlar içinse erkegi yuvaya girip cıkması yavruyu beslemesi sorun olmayabilir bilginize dişi kuşunuz eger kızgınsa yuva hazırlıgına kaldıgı yerden devam eder cok bi zaman ayrı kalmamış yuvadan


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Pazartesi günü birleştiricem. Pazartesi günü nüde sayarsak 12 gün ayrı kalmış oluyorlar. Tecrübeli arkadaşlar cevapalrsa sevinirim
 

Reunal

Takipçi Üyemiz
Katılım
19 Ocak 2020
Mesajlar
119
Adı
Ahmet
Soyadı
Ergün
Tecrübeli abilerimin mesajlarını bekliyorum.. Güncel...
 

aykutkolcu

Yeni Üyemiz
Katılım
14 Ara 2019
Mesajlar
16
Konum
Nilüfer
Adı
Aykut
Soyadı
Kolcu
Recai usta tecrubeden kastın yetiştirici ustalarsa tamam eyvallah 1 çift kuş bakıyırum 2 kuluçkadır yavru bakıyorum dişi değiştirdiğim oldu aldıgım kızgın dişi 7 yumurtaya yattı 3yavrusunu büyütüyor suan kalan 2 yumurta kızgınlık diger ıkısı yavrulardan dolayı gelişmedi sen evde iki kuş bakıyon sanırım  ben 6 senin sordugun cevabı kuş bu kustan kusa değişir devamda edebilir etmeyede bilir bu işte kızgınlık ve erkek dişi uyumuna baglı dişi erkekle uyum sağladıysa eş tuttularsa neyaparsan yap yine yumurtlar yavru büyütür ama dişin tecrübesizse ve erkekle tam eş tutmadıysa bi sonrakı kuluckayada yuva hazırlayabilir ortam  sessiz kuslar odada yanlız kalması lazım nitekim kuşları doğasına bırakmanız gerekiyo saygılar...


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

AyhanOtcuoglu

Site Moderatörü
Yönetici
Katılım
29 Eyl 2015
Mesajlar
1,120
Konum
Manisa
Adı
Ayhan
Soyadı
OTÇUOĞLU
Tedavi başarılı olmuşsa ve kuş tüye girmemişse devam edebilir. Ancak genellikle başarılı tedavilerden sonra kuşlar tüye girerler.
 

Reunal

Takipçi Üyemiz
Katılım
19 Ocak 2020
Mesajlar
119
Adı
Ahmet
Soyadı
Ergün
Ayhan OTÇUOĞLU' Alıntı:
Tedavi başarılı olmuşsa ve kuş tüye girmemişse devam edebilir. Ancak genellikle başarılı tedavilerden sonra kuşlar tüye girerler.
Evet abi tedavi başarılı oldu. Koksidiyoz tedavisi yaptım. Şuan sadece ishal. Nasıl geçirebilirim ishali. Elimde Yulaf ya da aspur da yok. Malum virüsten dolayı.
 

AyhanOtcuoglu

Site Moderatörü
Yönetici
Katılım
29 Eyl 2015
Mesajlar
1,120
Konum
Manisa
Adı
Ayhan
Soyadı
OTÇUOĞLU
O dediklerinin ikisi de ishali tedavi etmez ki? Videolarım var. Ancak öncelikle doğru teşhisi koymalısın. Ondan sonra ilgili tedaviyi uygularsın.
 

Reunal

Takipçi Üyemiz
Katılım
19 Ocak 2020
Mesajlar
119
Adı
Ahmet
Soyadı
Ergün
Ayhan OTÇUOĞLU' Alıntı:
O dediklerinin ikisi de ishali tedavi etmez ki? Videolarım var. Ancak öncelikle doğru teşhisi koymalısın. Ondan sonra ilgili tedaviyi uygularsın.
İlgin için öncelikle teşekkür ederim abi. Kuşta koksidiyoz vardı Ayhan abi. Tedaviyi yaptım, kuş iyileşti ancak şu an ishal oldu onu demek istedim kuşlar da durgunluk, iştahsızlık vb. Yok.
 

Reunal

Takipçi Üyemiz
Katılım
19 Ocak 2020
Mesajlar
119
Adı
Ahmet
Soyadı
Ergün
Ayhan OTÇUOĞLU' Alıntı:
O dediklerinin ikisi de ishali tedavi etmez ki? Videolarım var. Ancak öncelikle doğru teşhisi koymalısın. Ondan sonra ilgili tedaviyi uygularsın.
Ayhan abi. Ercefuryl şurup alıp kullansam ishali keser mi acaba
 

Reunal

Takipçi Üyemiz
Katılım
19 Ocak 2020
Mesajlar
119
Adı
Ahmet
Soyadı
Ergün
Bu arada Ayhan abi erkek kuş ile dişi kuşun kendilerini kaşıdıklarını gördüm. Tüye girmiş olabilirler
 

Femirleroğlu

https://www.instagram.com/faruk_emirleroglu/
Yönetici
Katılım
7 Kas 2019
Mesajlar
1,230
Konum
Bursa
Web sitesi
www.instagram.com
Adı
Faruk
Soyadı
Emirleroğlu
Recai Bey,

Bazen en kritik sorulara _tedavi ile ilgili_ yanıt veriyorsunuz.
Bazen de en basit _bu kritik sorulara verdiğiniz yanıtlara istinaden_ soruları siz soruyorsunuz.

Mümkün ise yaş ve tecrübenizi öğrenebilir miyim? Şart değil, sadece ilginç geldiği için soruyorum.

Teşekkürler,
 

Reunal

Takipçi Üyemiz
Katılım
19 Ocak 2020
Mesajlar
119
Adı
Ahmet
Soyadı
Ergün
Faruk EMİRLEROĞLU' Alıntı:
Recai Bey,

Bazen en kritik sorulara _tedavi ile ilgili_ yanıt veriyorsunuz.
Bazen de en basit _bu kritik sorulara verdiğiniz yanıtlara istinaden_ soruları siz soruyorsunuz.

Mümkün ise yaş ve tecrübenizi öğrenebilir miyim? Şart değil, sadece ilginç geldiği için soruyorum.

Teşekkürler,
Merhaba Faruk abibu hesabı ben ile kuzenim kullanıyoruz.  :) benim yaşım 18 ve birçok kuş besledim ve de tanıdığım bir kaç tane üretici olduğundan dolayı hem kendi tecrübem var hemde tanıdığım üretici abilerimin tecrübesinden faydalandım. Kuzenim 15 yaşında. Benim tecrübeme pek inanmıyor  ;D ve buraya soru sorabiliyor Faruk abi.
 

Reunal

Takipçi Üyemiz
Katılım
19 Ocak 2020
Mesajlar
119
Adı
Ahmet
Soyadı
Ergün
Faruk abi Ayhan abi, Recainin kuzeniyim dişi kuşumu birleştirdim. Yuva hazırlığına devam ediyor dişi kuşum. Erkek normalde kafeste dişi varken yuvalığa girmezdi bugün girdiğini gördüm 2,3 kere.
 

Femirleroğlu

https://www.instagram.com/faruk_emirleroglu/
Yönetici
Katılım
7 Kas 2019
Mesajlar
1,230
Konum
Bursa
Web sitesi
www.instagram.com
Adı
Faruk
Soyadı
Emirleroğlu
Recainin Kuzeni olan arkadaş selamlar,

Mümkünse bir kullanıcı açarak kendiniz soruları sorabilirsiniz.

Sadece örnek olsun diye yazıyorum, dün yuva temizliği yaptım ve yavruları yuvalıktan atlamadan yumurtalamaya başlayan bir çiftimde 3 yumurta varken bu temizliği yapmak riskli idi.
Dişi kuşumun anaçlığını ve tekrar yumurtalarına yatacağını bildiğim için bu temizliği yaptım ve folluk içinde bulunan temizliği yapıp, başka bir malzeme yani talaş koyup yuvalığı yerine taktım.
Yaklşık 15 dakika dişi tekrar içeri girmekte tereddüt etti ve sonunda da girdi hatta dördüncü yumurtasını da yaptı.

Burada demek istediğim;

1. Kuşlarınızı tanıyın ve ne yapabileceğini iyi gözlemleyin. Aksi halde buradaki 3 dolu yumurtayı kaybedebileceğim gibi yeni yumurtasını da kafese yapıp kırabilirdi.
2. Bu tür temizlikleri kuşun yavru dönemde yumurtlamasından önce yapmak gerekebilir ancak yine dişi kuşşun yuvalığı red etmesi ile karşılaşılabilir.
3. Dişi kuş huyuna bağlı olarak yumurtasına dokunulmasını dahi istemeyebilir ve hem yapar hem de kırabilirdi.

Tecrübe olarak bu işlemi sadece bu çiftimde yapabileceğimi biliyordum. Ancak genele yayıp bu bilgiyi vermek ve her zaman geçerli olacağını söylemek imkansız.

Sizin sorunuza gelince de bırakın kuşlarınızı kendi haline. Zamanı geldiğinde ve onlar hazır olduğunda herşey kendiliğinden olur. Sadece sizin gibi genç kardeşlerimizin biraz sabırlı olması gerekiyor. Buraya açılan her yeni konu öncesinde biraz araştırın, yeni konular eski ve önemli konuları aşağıya itiyor ve gözümüzden kaçabiliyor.

Yazdığınız bilginin öneminini bir de siz bir okuyun ve düşünün "acaba bu yazdıklarım ne derecede insanlara faydalı olur ?" diye, muhabbet kuşunuzun 2-3 kere yuvalığa girmesi buradaki ±1500 kullanıcıya ne kazandırır  diye . Heyecanınızı anlıyorum  :) ve bu heyecanınızı illaki paylaşmak isterseniz bana özelden ileti gönderin, sizinle heyecanınızı paylaşmaya çalışırım.

Ancak şunu da unutmayın, ileride sizin de acil ihtiyaçlarınız için belki burada olacak arkadaşlarım, büyüklerim, üstadlarım ve tecrübeli yazarlar yazdıklarınıza cevap verecekler. Bu arada sizin gibi heyecanını paylaşan arkadaşlarımızın açtığı yeni konular içinde sizin önemli konunuz kaybolup gidecek. Bunu engellemek de sizlerin elinde.

Umarım kırmadan ana fikri size iletebilmişimdir.

Sevgi ve saygılarımla, sağlıklı günler. 
 

Reunal

Takipçi Üyemiz
Katılım
19 Ocak 2020
Mesajlar
119
Adı
Ahmet
Soyadı
Ergün
Faruk EMİRLEROĞLU' Alıntı:
Recainin Kuzeni olan arkadaş selamlar,

Mümkünse bir kullanıcı açarak kendiniz soruları sorabilirsiniz.

Sadece örnek olsun diye yazıyorum, dün yuva temizliği yaptım ve yavruları yuvalıktan atlamadan yumurtalamaya başlayan bir çiftimde 3 yumurta varken bu temizliği yapmak riskli idi.
Dişi kuşumun anaçlığını ve tekrar yumurtalarına yatacağını bildiğim için bu temizliği yaptım ve folluk içinde bulunan temizliği yapıp, başka bir malzeme yani talaş koyup yuvalığı yerine taktım.
Yaklşık 15 dakika dişi tekrar içeri girmekte tereddüt etti ve sonunda da girdi hatta dördüncü yumurtasını da yaptı.

Burada demek istediğim;

1. Kuşlarınızı tanıyın ve ne yapabileceğini iyi gözlemleyin. Aksi halde buradaki 3 dolu yumurtayı kaybedebileceğim gibi yeni yumurtasını da kafese yapıp kırabilirdi.
2. Bu tür temizlikleri kuşun yavru dönemde yumurtlamasından önce yapmak gerekebilir ancak yine dişi kuşşun yuvalığı red etmesi ile karşılaşılabilir.
3. Dişi kuş huyuna bağlı olarak yumurtasına dokunulmasını dahi istemeyebilir ve hem yapar hem de kırabilirdi.

Tecrübe olarak bu işlemi sadece bu çiftimde yapabileceğimi biliyordum. Ancak genele yayıp bu bilgiyi vermek ve her zaman geçerli olacağını söylemek imkansız.

Sizin sorunuza gelince de bırakın kuşlarınızı kendi haline. Zamanı geldiğinde ve onlar hazır olduğunda herşey kendiliğinden olur. Sadece sizin gibi genç kardeşlerimizin biraz sabırlı olması gerekiyor. Buraya açılan her yeni konu öncesinde biraz araştırın, yeni konular eski ve önemli konuları aşağıya itiyor ve gözümüzden kaçabiliyor.

Yazdığınız bilginin öneminini bir de siz bir okuyun ve düşünün "acaba bu yazdıklarım ne derecede insanlara faydalı olur ?" diye, muhabbet kuşunuzun 2-3 kere yuvalığa girmesi buradaki ±1500 kullanıcıya ne kazandırır  diye . Heyecanınızı anlıyorum  :) ve bu heyecanınızı illaki paylaşmak isterseniz bana özelden ileti gönderin, sizinle heyecanınızı paylaşmaya çalışırım.

Ancak şunu da unutmayın, ileride sizin de acil ihtiyaçlarınız için belki burada olacak arkadaşlarım, büyüklerim, üstadlarım ve tecrübeli yazarlar yazdıklarınıza cevap verecekler. Bu arada sizin gibi heyecanını paylaşan arkadaşlarımızın açtığı yeni konular içinde sizin önemli konunuz kaybolup gidecek. Bunu engellemek de sizlerin elinde.

Umarım kırmadan ana fikri size iletebilmişimdir.

Sevgi ve saygılarımla, sağlıklı günler.
Anladım Faruk abi bu güzel yazın için sana teşekkür ederim.  :) bir daha konu açarken dikkatli ve Araştırma yaparaktan açıcam. Tekrar teşekkür ederim.