çarpık bacaklı yavruların tedavisi(resimli)

canso

Takipçi Üyemiz
Katılım
23 May 2012
Mesajlar
168
Konum
ANTALYA
Adı
Cansay
Soyadı
AKKAYA
Son zamanlarda forumda oldukça soruldu sanırım bu konu.Güncellenmesi iyi olur diye düşündüm.İhtiyacı olan arkadaşlara yardımcı olması temennisi ile...
(Ben kendi adıma oldukça faydalandım.Burada bilgilerini bizim ile paylaşan tüm bilgili ve paylaşımcı kişilere de teşekkürlerimi sunarım.)
Saygılarımla.
 

alibeyk

Uzman Üyemiz
Katılım
16 May 2012
Mesajlar
4,345
Konum
İstanbul
Adı
mert
Soyadı
aydın
iki bez parçasını her iki ayağına dikiyorsun
ve sonrada bez parçalarını uygun aralık bırakarak birbirine dikiyorsun..
 

efekan_altun

Uzman Üyemiz
Katılım
4 Mar 2012
Mesajlar
4,256
Konum
izmir
Adı
rasim efekan
Soyadı
altun
Mert AYDIN' Alıntı:
iki bez parçasını her iki ayağına dikiyorsun
ve sonrada bez parçalarını uygun aralık bırakarak birbirine dikiyorsun..
bacağına aynı bir yer yaralandığında dikildiği gibi mi dikiyoruz yani etine  ???
 

alibeyk

Uzman Üyemiz
Katılım
16 May 2012
Mesajlar
4,345
Konum
İstanbul
Adı
mert
Soyadı
aydın
aman ha bez ile eti dikme sakın:)))
bezi bacağı içine alacak şekilde dikeceksin..
 

vedat mut

Takipçi Üyemiz
Katılım
30 Haz 2012
Mesajlar
194
Konum
İSTANBUL
Adı
VEDAT
Soyadı
MUT
Arkadaşlar eski yazışmaları ve paylaşımları tek tek okudum,burda sormak istediğim kritik bir dönem varmıdır? kaç günden sonra bu sünger olayını uygularsak işe yarama ihtimali yüksek olur? 12 günlük bir yavru için sünger yöntemi toparlayabilirmi? teşekkür ederim ..
 

bariskalac

Yeni Üyemiz
Katılım
2 Ara 2012
Mesajlar
13
Konum
muğla
Web sitesi
www.facebook.com
Adı
barış
Soyadı
kalaç
Aylar öncesi sitemizde dolaşırken okumuş olduğum bu bilginin faydasını kendi yavrularımda rastlayınca gördüm. Tşk etmek şimdiyeymiş çok sağolun..
 

alibeyk

Uzman Üyemiz
Katılım
16 May 2012
Mesajlar
4,345
Konum
İstanbul
Adı
mert
Soyadı
aydın
Barış KALAÇ' Alıntı:
Aylar öncesi sitemizde dolaşırken okumuş olduğum bu bilginin faydasını kendi yavrularımda rastlayınca gördüm. Tşk etmek şimdiyeymiş çok sağolun..
rica ederiz,geçmiş olsun
 

triggo54

Yeni Üyemiz
Katılım
13 Mar 2015
Mesajlar
1
Adı
Murat
Soyadı
Arslan
arkadaşlar bu tedaviye başlamak için kac günlük olmasını bekliycez ?
 

alibeyk

Uzman Üyemiz
Katılım
16 May 2012
Mesajlar
4,345
Konum
İstanbul
Adı
mert
Soyadı
aydın
geç kalmamak gerekir
teşhis ettiğiniz anda başlamanız gerekir.
 

gokcencelik

Uzman Üyemiz
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
357
Anne devamlı koyduğum talaşı kenara ittiğinden şu an bir yavrum aynı dertten muzdarip. Her gün kontrol ediyorum dün böyle olmaya başladı. Makyaj süngeri ile yapıcam ama görseller görünmüyor. Dikme denilen yöntemi anlayamadım...
 

alibeyk

Uzman Üyemiz
Katılım
16 May 2012
Mesajlar
4,345
Konum
İstanbul
Adı
mert
Soyadı
aydın
Dikme yontemini cok basit anlatmistim aslinda...
Her bacaga bir bez parcasi dikiliyor
Sonrada bez parcalarini dikiyorsunuz.
 

Ömer Keskin

Uzman Üyemiz
Katılım
17 Kas 2015
Mesajlar
260
Konum
İstanbul
Adı
Ömer
Soyadı
Keskin
Merhabalar,

Bir yavrunun çarpık bacaklı olduğunu kaç günlükken anlayabiliriz? 2 gün önce yumurtadan çıkmış bir kuşum için bu durumdan şüpheleniyorum ama daha erken mi bilemedim.. biraz daha beklemeli miyim? acil yardımlarınızı bekliyorum
 

ONUR ÇÖKELEKOĞLU

Uzman Üyemiz
Katılım
27 Eki 2011
Mesajlar
770
Konum
ANKARA
Adı
ONUR
Soyadı
ÇÖKELEKOĞLU
Ömer KESKİN' Alıntı:
Merhabalar,

Bir yavrunun çarpık bacaklı olduğunu kaç günlükken anlayabiliriz? 2 gün önce yumurtadan çıkmış bir kuşum için bu durumdan şüpheleniyorum ama daha erken mi bilemedim.. biraz daha beklemeli miyim? acil yardımlarınızı bekliyorum
Yavru ilk bir iki günlükken yüzüstü yatıp ayaklar arkada açılmışsa tehlike var demektir.Ya yuva fazla düzdür yada anne fazla bastırarak yavrunun üstüne yatıyordur.Normal duruş yeni çıkmış yavrunun sırtının kambur şekilde baş aşağıda durarak oturmasıdır.
 

Ömer Keskin

Uzman Üyemiz
Katılım
17 Kas 2015
Mesajlar
260
Konum
İstanbul
Adı
Ömer
Soyadı
Keskin
Onur ÇÖKELEKOĞLU' Alıntı:
Yavru ilk bir iki günlükken yüzüstü yatıp ayaklar arkada açılmışsa tehlike var demektir.Ya yuva fazla düzdür yada anne fazla bastırarak yavrunun üstüne yatıyordur.Normal duruş yeni çıkmış yavrunun sırtının kambur şekilde baş aşağıda durarak oturmasıdır.
Dediğiniz gibi diğer yavrular baş aşağıda duruyor, fakat dediğim yavru yüz üstü duruyor.. daha çok küçük sizce hemen sünger ile tedaviye başlamalı mıyım? yoksa biraz daha büyüsün mü?